استانداردهای آموزش

خلاصه ای از استاندارد ها در آموزش

استانداردهای آموزش

 IIP/19990

استاندارد سرمایه گزاران در کارکنان  (Investors in people)

این استاندارد بر پایه ۴ اصل بناست:

  • تعهد: نسبت به سرمایه گزاری روی کارکنان
  • برنامه ریزی: در مورد نحوه توسعه مهارت های افراد
  • اقدام: در جهت توسعه و بهره برداری از مهارت ها
  • ارزشیابی: میزان نائل شدن به اهداف، ارزش افزوده و نیاز های آینده

 

PDS/1997

استاندارد توسعه گر کارکنان (People develop standard)

این استاندارد ۸ فرایند را برای آموزش طراحی نموده است:

  • تجزیه و تحلیل نیاز ها
  • توسعه شغل
  • تخصیص منابع
  • ارتباطات
  • آموزش توجیهی
  • نظارت
  • ارزشیابی
  • بهسازی

 

IWA2/2004

مکزیک/اروپا (International Workshop Agreement)

  • توجه به اجرای آموزش .
  • برای آموزش های سازمانی و کلاسیک کاربرد دارد.
  • بر مبنای iso9001-2008 تدوین شده است.
  • توسط مکزیک طراحی شد و هم اکنون منسوخ شده.
  • همانند ۱۰۰۱۵ برای فرایند های آموزش روش ارایه نمی دهد.

 

ANSI/Training/2006

آمریکا (American Nation Standard Institute)

  • توجه زیادی به ابزار آموزش دارد.
  • فرم ها، دستور العمل ها و لیست ها تهیه میگردد.
  • به دنبال تعیین سود و نفع در آموزش می باشد.

 

NTA/2007

انگلستان (National Training Award)

منطق EFQM  در آموزش را طراحی کرده است.

 

APO

استاندارد منطقه ای (سازمان بهره وری آسیا)

تمرکز بر تعریف شاخص ها و تعیین معیار های کمی و محاسبه شاخص ها در باز های زمانی برای رسیدن به نتایج سازمانی(بهره وری)

 

ISO29990-2010

انگلستان BSI

خدمات یادگیری برای تحصیلات غیر رسمی و آموزش ، الزام پایه برای تامین کنندگان خدمات

  • تاکید بر استقلال ساختار سازمانی واحد آموزش
  • تاکید برخدمات یادگیری تا آموزش
  • رویکردی نتیجه گرا به فرآیند آموزش
  • نگاهی جامع به طراحی سیستمی
  • اشاره داشتن به مدیریت ریسک در آموزش
  • تمرکز بر فراگیر و ماحصل فرآیند یادگیری
  • توجه بر شایستگی های تامین کنندگان خدمات آموزشی
  • صدور گواهینامه به جای گواهی کردن
۴/۵ - (۴ امتیاز)