vr

شرکتهایی که از واقعیت مجازی برای آموزش کارمندان استفاده می کنند

BP چگونه از واقعیت مجازی برای آموزش ایمنی استفاده می کند؟

بیریتیش پترولیوم با استفاده از واقعیت مجازی برای آموزش ایمنی کارکنان این شرکت از واقعیت مجازی برای آموزش کارمندان خود در مراحل شروع و خروج اضطراری در پالایشگاه نفت خود در هال انگلیس استفاده می کند. کارمندان توانستند از اشتباهات در دنیای مجازی درس بگیرند و بنابراین احتمال مرتکب شدن همان خطا را در دنیای واقعی کاهش دهند – خطایی که در نهایت می تواند باعث کشته شدن جان یک نفر شود.

 ExxonMobil  چگونه از واقعیت مجازی استفاده می کند؟

ExxonMobil از واقعیت مجازی برای آموزش ایمنی استفاده می کند. کاربران می توانند یک کلاه ایمنی و هدفون بگذارند، یک کنترل کننده را بگیرند و به دنیای مجازی متصل شوند و چندین حس را درگیر کنند. آنها می توانند سر خود را برگردانند، راه بروند و واکنش جهان واقعیت مجازی را مشاهده کنند. و مدت ها پس از پایان بازی، مهارت های آموخته شده همچنان مرتبط خواهند بود. برای اپراتورهای نفت و گاز ، تمرین در شبیه سازی دیجیتال گاراژ چیزی بیشتر از یک بازی است – این یک درس است.

شبیه سازی های غوطه وری می تواند کاربران واقعیت مجازی را به محل بارگیری یک تانکر گاز مایع (LNG) منتقل کند ، جایی که آنها یک روز را صرف ارزیابی و واکنش به سناریوهای مختلف می کنند ، از حالت عادی و پیچیده. این تجربیات به کارمندان این امکان را می دهد تا غریزه خود را تقویت کنند ، اشتباهات خود را درک کنند و بلافاصله تصمیم بگیرند تا از این طریق بتوانند برای کار هوشمندتر و ایمن تر ، مجهز شوند.

مرغ سوخاری کنتاکی چگونه از واقعیت مجازی برای آموزش کارکنان استفاده می کند؟

KFC  در حال استفاده از آموزش فراگیر برای پردازش کارکنان است.

اگر در طی چند سال آینده در Kentucky Fried Chicken شغلی پیدا کنید، می  توانید با استفاده از واقعیت مجازی آموزش ببینید. این به لطف شرکت فست فود است که در حال ساخت اتاق فرار برای آموزش کارمندان مجازی است که برای آموزش کارمندانش در مورد تهیه آن مرغ چرب اما خیلی خوب طراحی شده است. راه سخت  (اشاره ای به تهیه مرغ سوخاری با دست) شبیه ساز جدید آموزش واقعیت مجازی KFC است. اگر در واقع در طبیعت استفاده شود ، به این معنی است که کارکنان با تکمیل یک بازی واقعیت مجازی وحشتناک و ناخوشایند ، به روش های مرغ سوخاری Kentucky آموزش می بینند. در بازی، شما را به چیزی شبیه دفتر کار KFC شبیه می کنند. در آنجا، شما باید مرغ را به روش KFC آماده کنید و بپزید، در حالی که یک سرهنگ سندرز بی بدن و همه جا سفارش می کند و برخی از سخنان خردمندانه را صادر می کند. این در حقیقت هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است ، اما مرغ سوخاری کنتاکی ادعا می کند که سرانجام بخشی از برنامه آموزشی آن خواهد شد.

UPS چگونه از واقعیت مجازی برای آموزش کارمندان استفاده می کند؟

UPS در حال آموزش رانندگان خود با فناوری غوطه وری است.

UPS  از ۹ سپتامبر در ۹ مرکز آموزشی خود با استفاده از هدست واقعیت مجازی آموزش رانندگان تحویل دانش آموزان را آغاز می کند. کسانی که آموزش می بینند از هدست هایی مانند HTC Vive استفاده می کنند که شبیه سازی جاده و خطرات را نشان می دهد. شبیه سازی های داخلی ایجاد شده است و ماژول های آموزشی دانش آموزان را در شناسایی عابران پیاده ، ماشین های پارک شده و ترافیک رو به رو آزمایش می کنند. تجربه واقعیت مجازی که دانش آموزان از آن استفاده می کنند، نماهای خیابان واقع گرایانه و بخشی از یک جهان ۳۶۰ درجه است . واقعیت مجازی آموزش های دنیای واقعی را به گونه ای تکمیل می کند که عمیقا کارمندان ما را درگیر خود کند.

UPS می گوید هدست های واقعیت مجازی جایگزین دستگاه های صفحه لمسی می شوند که در حال حاضر استفاده می شوند. این برنامه آموزشی همچنین فقط برای آماده سازی کارکنانی که کامیون های تحویل بسته را رانندگی می کنند راه اندازی می شود. این شرکت می گوید که قصد دارد در آینده از واقعیت مجازی و AR بیشتر برای اهداف آموزشی دیگر استفاده کند.

Walmart چگونه از واقعیت مجازی برای آموزش کارگر استفاده می کند؟

مثال آموزش کارمندان والمارت

۲۰۰  مرکز آموزشی “آکادمی والمارت” والمارت در حال برنامه ریزی برای تلفیق واقعیت مجازی تا پایان سال ۲۰۲۱ ، پس از یک برنامه آزمایشی قبلی هستند. برای کارمندان جدید والمارت یک هدست Oculus Rift قرار می دهند و وارد سناریوهای مختلف دنیای واقعی می شوند ، در طی این برنامه از آنها خواسته می شود بر اساس آنچه می بینند انتخاب های ساده انجام دهند. شبیه سازهای آموزشی از همان ابتدا بخشی از واقعیت مجازی بوده، اما بیشتر از کار خدماتی با کار صنعتی یا آموزش نظامی مرتبط هستند. هدف در اینجا این است که کارمندان را در سناریوهایی قرار دهید که برای ایجاد مجدد از نظر جسمی ناخوشایند باشد – مانند مقابله با نشت یا آماده شدن برای ولع خرید جمعه سیاه.

پتانسیل آموزش واقعیت مجازی

اینکه چقدر می توانیم انتظار داشته باشیم واقعیت مجازی واقعاً روی آموزش شرکتی تأثیر بگذارد، یک معادله پیچیده است. آموزش کارمندان مجموعه گسترده ای از موضوعات را شامل می شود، از روش های اساسی کار دستی تا توسعه مدیریت اجرایی. در کاربرد اولیه آن تأثیر واقعیت مجازی در آموزش بر روی ایمنی و تمرین دستی متمرکز خواهد شد، جایی که بسیاری از مشاغل به حرکت ماهرانه و تمرین شده نیاز دارند. این به ویژه در مواردی مهم و ضوری می باشد که ایمنی بسیار نگران کننده است.

برای توسعه رهبری، می توان از واقعیت مجازی برای ایجاد یک محیط کاراداری استفاده کرد که در آن رهبران باید مدل رهبری شرکت را تمرین کنند. با این حال این استفاده از واقعیت مجازی فقط باعث اتلاف پول، وقت و منابع می شود در حالی که اکثر مدیران را ناامید می کند و احتمالاً باعث واکنش شدید می شود. در حال حاضر استفاده از واقعیت مجازی برای استفاده از مهارت های نرم فقط مناسب نیست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *