پروژه های بدون بودجه

مرحله برای پیاده سازی پروژه های بدون بودجه

پتی پی فیلیپس و جک جی فیلیپس

۹ اکتبر – ۲۰۲۰

در نتیجه بحران کرونا، بسیاری از مدیران، از جمله دفتر بودجه کنگره (CBO) پیش بینی می کنند که اقتصاد جهانی برای باقی مانده در سال ۲۰۲۰ و تا سال ۲۰۲۱ در یک رکود اقتصادی به سر می برد. تأمین تأیید پروژه ها در آینده دشوار خواهد بود.

نیاز

اگر به برنامه ای نیاز داشته باشید ، اما بودجه ای برای پروژه های جدید اختصاص داده نشده است، چه اتفاقی می افتد؟ شاید تنها فرصتی که دارید این است که ارزش پروژه را در مقایسه با هزینه نشان دهید. پیش بینی ROI ارزش پولی پروژه را در مقایسه با هزینه پیشنهادی پروژه ارائه می دهد. اگر اختلاف مثبت قابل توجهی وجود داشته باشد ، این ممکن است مدیران را متقاعد کند که به جلو حرکت کرده و پروژه را اجرا کنند. چالش این است که یک مورد تجاری جذاب ایجاد شود ، موضوعی که حتی محافظه کارترین مدیر مالی مالی را مجبور به تخصیص بودجه برای پروژه کند.

این مقاله نحوه ایجاد پیش بینی برای برنامه ای را که انتظار نمی رفت، بیان می کند. این نوع پیش بینی برنامه پیشنهادی را به اقدامات تجاری متصل می کند که در صورت اجرای این برنامه بهبود می یابد. هنگامی که ارزش پولی این بهبود محاسبه و با هزینه پیش بینی شده برنامه مقایسه شود ، ROI مالی پیش بینی می شود. چالش این است که با تجزیه و تحلیل محافظه کار باشید و با نتیجه گیری معتبر باشید.

رویکرد

رویکرد تهیه پیش بینی ROI برای برنامه شما شامل چندین مرحله ساده است:

با چرا شروع کنید و به معیار تجارت متصل شوید.

این برنامه باید با مشکلی که توسط معیار تجاری یا فرصتی که با معیار تجاری تعریف شده است، تعریف شود. نکته اصلی این است که بدانید چرا این برنامه مورد نیاز است. در صورت اجرای برنامه، چه اقدام تجاری بهبود می یابد؟ این در هنگام پیش بینی بازگشت سرمایه (ROI) کاملاً ضروری است.

مطمئن شوید که راه حل مناسب را انتخاب کرده اید.

اگر شما یک برنامه یادگیری را اجرا می کنید ، باید مطمئن شوید که این برنامه اقدامات تجاری را به دنبال خواهد داشت. این ممکن است شامل سوال، بحث، تحلیل یا معیار باشد. نکته اصلی ایجاد ارتباط با نیازهای تجاری است.

انتظار موفقیت برای پروژه را داشته باشید.

این شامل توسعه اهداف در چهار سطح برای چگونگی اینکه شما می خواهید شرکت کنندگان برای موفقیت در برنامه باشند. این چهار سطح بر موارد زیر تمرکز دارند:

  1. واکنش پیش بینی شده به برنامه.
  2. یادگیری مورد انتظار. آنچه شرکت کنندگان باید یاد بگیرند.
  3. برنامه مورد انتظار. آنچه شرکت کنندگان باید با آنچه آموخته اند انجام دهند.
  4. کارشناسان تاثیری را که استفاده از آموزش باید در معیار تجاری مشخص شده در ابتدای پروژه داشته باشد را تخمین می زنند دقت برای هدف برای سطح ۴ در مرحله بعدی نشان داده خواهد شد.

تأثیر این برنامه را در اندازه گیری تجارت تخمین بزنید.

با استفاده از بهترین متخصصان که برنامه (محتوا) و محل کار افراد (زمینه) را می فهمند، از آنها بخواهید که تأثیر این معیار تجاری را از این برنامه خاص تخمین بزنند. کارشناسان ممکن است درخواست کنندگان برنامه ، کسی که نیاز را درک می کند ، تأمین کننده یا کسی که دارای مطالعه معیار است.

تأثیر را برای خطا تنظیم کنید.

با استفاده از یک سوال ساده اطمینان شما از برآورد در مقیاس ۰ تا ۱۰۰ درصد چیست؟ خطا را می توان برطرف کرد این درصد چندین برابر برآورد می شود  و این به طور موثر تعداد را با خطای برآورد کاهش می دهد.

داده های تأثیر را به پول تبدیل کنید.

خبر خوب برای اقداماتی است که برای سازمان مهم است ، احتمالاً مقادیر پولی از قبل موجود است. در غیر این صورت ، باید متخصصانی باشند که بتوانند با این ارزش به شما کمک کنند.

هزینه برنامه را تخمین بزنید.

به طور معمول، انجام این کار آسان است. برای اعتبار، هزینه ها باید شامل تمام هزینه های مستقیم و غیرمستقیم باشد.

نامشهودها را شناسایی کنید.

نامحسوس اقداماتی است که ما با کمترین تلاش نمی توانیم آن را به طور باورپذیر به پول تبدیل کنیم. ما تصمیم می گیریم این اقدامات را به پول تبدیل نکنیم اما هنوز هم مهم هستند. آنها معیارهایی مانند کار گروهی، همکاری ، تصویر و استرس هستند. آنها در محاسبه بازگشت سرمایه گنجانده نشده اند اما به برنامه متصل هستند.

نرخ بازگشت سرمایه را محاسبه کنید.

ما پیشنهاد می کنیم از دو محاسبه معمول ROI استفاده شود: نسبت سود و هزینه (BCR) و بازده سرمایه (ROI) که به صورت درصد بیان می شود. همچنین با نشان دادن چگونگی تغییر نرخ بازگشت سرمایه با تخمین ها و فرضیات مختلف، کمی تحلیل حساسیت را انجام دهید.

نتایج را ارائه دهید.

پیش بینی بازگشت سرمایه برای تأیید به تیم مدیریت ارائه می شود. شش نوع داده به صورت برآورد واکنش، یادگیری، کاربرد، تأثیر، بازگشت سرمایه و غیرمادی ارائه می شود. نکته اصلی استفاده از قصه گویی همراه با داده برای ایجاد پرونده است.

در صورت تأیید پروژه، آماده انجام ارزیابی بعدی باشید.

به ندرت اتفاق می افتد که پیش بینی ارائه شود و تأیید بدون ارزیابی پیگیری واقعی نرخ بازگشت سرمایه بعداً تأمین شود. در حالت ایده آل، شما می خواهید نرخ پیش بینی شده کمتر از نرخ واقعی محاسبه شده باشد. این نشان می دهد که شما در تحلیل خود محافظه کار هستید و روند کار را هدف قرار می دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *