یادگیری آنلاین

مزایا و معایب یادگیری آنلاین

آیا یادگیری آنلاین چیزی است که می توانید در سازمان خود پیاده سازی کنید؟ چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که این یک سرمایه گذاری خوب است؟ مزایا و معایب یادگیری آنلاین چیست؟

مزایای یادگیری آنلاین چیست؟

شکی نیست که یادگیری آنلاین (آموزش الکترونیکی) روند رو به رشدی است. اما چرا؟

  • ارزانتر است : کاربران شما می توانند با هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد یاد بگیرند. نیازی به اجاره ساختمان یا پرداخت قبوض و صرف هزینه های جانبی گران قیمت نیست که برای ارائه یک مرکز آموزشی برای فراگیران لازم است. علاوه بر این ، دانش آموزان و مدرسان دیگر به کلاس رفت و آمد نخواهند کرد ، در نتیجه در پس انداز آنها نیز صرفه جویی می شود!

  • نیاز به صرف زمان کمتری دارد : نه تنها عدم نیاز به رفت و آمد موجب صرفه جویی در هزینه می شود بلکه باعث صرفه جویی در وقت همگان می شود.

  • جلوگیری از تکرار در تدریس و طراحی درس : مدرس یا مربی نیازی به تکرار همان کلاس به گروه های مختلف فراگیران ندارد. او فقط باید یک بار محتوا را تهیه کند و سپس در هر زمان ضروری آن را با گروه های مختلف به اشتراک بگذارد.

  • یادگیری خود گام است : فراگیران می توانند در هر زمان و هر مکان از دستگاه های خودشان گذرند. بنابراین ، کسانی که وقت کلاسهای سنتی را ندارند ، می توانند وقت خود را بهینه استفاده کنند.

  • روش مدرن و جذابی است : امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند با بهره از اینترنت ، محتوا را استفاده کنند. همین واقعیتی که شما این مقاله را به صورت آنلاین می خوانید ، اثبات این امر است! اکنون از اینترنت برای خواندن اخبار ، تماشای برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود ، گپ زدن با دوستان ، قرار ملاقات کتاب ، خرید و موارد دیگر استفاده می کنیم. با توجه به تمام راحتی هایی که اینترنت به زندگی روزمره ما افزوده است ، چرا باید به جای استفاده از مزایای ارائه شده توسط اینترنت ، آموزش و پرورش کاملاً سنتی باقی بماند؟

معایب یادگیری آنلاین چیست؟

آیا وجود دارد؟ ? بله ، برخی از معایب در آموزش آنلاین وجود دارد.

  • نیاز به انضباط فردی دارد : در حالی که تجربه نشان داده است که فراگیران آنلاین مجبور به هدایت خود می شوند ، کسانی که بدون مراقبت باقی می مانند می توانند دچار چالش شوند زیرا فعالیت های آنها در کلاس قابل نظارت نیست.

  • مستعد تقلب است : با توجه به این که افراد از رایانه استفاده می کنند و در همه زمان ها تحت نظارت قرار نمی گیرند ، می توانند در انجام تکالیف و همچنین آزمونها از فضای باز بدون کنترل برای تقلب استفاده کنند.

  • دچار انزواست : از آنجا که دانش آموزان مجبور نیستند از لحاظ جسمی در کلاس حضور داشته باشند ، ارتباط با سایر فراگیران ممکن است برای آنها دشوارتر یا تقریبا غیرممکن باشد. به همین دلیل هم افزایی مشابه کلاسهای حضوری وجود ندارد .

چگونه یادگیرنده مدرن می تواند بر این چالش ها غلبه کند؟

اگرچه آموزش الکترونیکی با برخی از معایب همراه است ، در ایده ما بسیار متعصب و مصمم هستیم که این مزایا تا کنون از معایب آن فراتر رفته است.

خود انضباطی را می توان به مرور به دست آورد و کسب این خصیصه در مواردی فراتر از یادگیری برای فرد مفید و موثر خواهد بود.

تقلب در روشهای سنتی آموزش هم محتمل است و البته راهکارهای فناورانه برای پایش وجود دارد که در کلاسهای سنتی قابل اجرا نیست و از این نظر آموزش آنلاین دارای مزیت می باشد.

برای رفع مشکل انزوا نیست با ترکیب روشهای یادگیری و استفاده خلافانه از فناوری میتوان تعامل فراگیران با هم و مدرس را افزایش داد.

راهکارهای پیشنهادی چیست؟

ابزارهای متعددی برای هدایت و مدیریت یادگیری آنلاین وجود دارد و ایده از حیث تکامل سبد خدمات پیشتاز است :

از کجا شروع کنیم؟

مقالات متعددی که در مجله ایده تهیه و تدوین و تالیف شده را مطالعه فرمایید. با محصولات دانش بنیان ایده که تخصصی برای یادگیری و آموزش تولید شده آشنا شوید و در صورت تمایل با مشاوران ایده تماس بگیرید. برای پیگیری مطالب این حوزه ایده را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

۳.۱/۵ - (۲۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *