دکتر قلی پور

معرفی کتاب استاندارد ۳۴۰۰۰ منابع انسانی در عمل ( دکتر قلی پور )

با توجه به مخاطب، خواندن برخی کتابها واجب است. چنانچه حرفه شما مرتبط با منابع انسانی ، کارگزینی ، استخدام ، آموزش و سایر زیرشاخه های امور کارکنان است یا دانشجو، محقق و استاد در رشته های علوم منابع انسانی هستید، خواندن این کتاب برای شما واجب است. برای شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید، یعنی مخاطب مجله منابع انسانی ایده هستید، خواندن این کتاب از واجبات است.

این کتاب با عنوان کامل ” استاندارد ۳۴۰۰۰ منابع انسانی در عمل ( مدیریت منابع انسانی پیشرفته ) ” به تالیف دکتر قلی پور ، استاد رفتار سازمان و مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران، منتشر شده است.

کتاب مذکور نیازهای مخاطبان متعددی را برطرف می کند :

  • گروه اول و به نوعی اصلی ترین مخاطب این کتاب، مدیران اجرایی و کارکنان سازمانها هستند که کتاب مضامین کاربردی موثری برای بهبود اثربخشی منابع انسانی سازمان ها و شرکت ها برای آنها دارد; از این جهت کتاب به صورت ساده و کاربردی تدوین یافته است.
  • گروه دوم دانشجویان مدیریت در دوره های کارشناسی در گرایش های مدیریت دولتی، بازرگانی، صنعتی، بیمه، جهانگردی، کارآفرینی، حسابداری و مالی و مهندسی صنایع هستند.
  • گروه سوم دانشجویان مدیریت در دوره های تحصیلات تکمیلی در گرایش های مدیریت دولتی، بازرگانی، صنعتی، بازاریابی، جهانگردی ( توریسم )، مالی، شهری، اجرایی، اِم بی اِی، سیستم، تکنولوژی اطلاعات، کارآفرینی، رسانه، منابع انسانی، امور فرهنگی و مهندسی صنایع هستند که کتاب با ارائه روش استاندارد برای سنجش مفاهیم، منبع خوبی برای پژوهش های آنها فراهم می کند.

نویسنده کتاب، جناب آقای دکتر قلی پور ، تجربیات زیادی در آسیب شناسی، عارضه یابی و ممیزی سیستم های مدیریت منابع انسانی در بیش از ۳۷۸ شرکت در زمینه های نفت، پتروشیمی، پالایشگاه، فولاد، بانک، بورس و سرمایه گذاری، کشتیرانی، کشت و صنعت، سیسمان، بیمه، موسسات آموزشی، سازمانهای رسانه ای و شهرداری ها داشته است که مطالبی از آنها با رعایت الزامات قانونی در کتاب گنجانده شده است و  می تواند برای سازمان ها و شرکت ها مفید باشد.

این کتاب درصدد است تا استاندارد منابع انسانی را به زبان عملی و کاربردی در ایران تبدیل کند. از این جهت به دور از هر گونه پرداختن به مفاهیم کلی وارد موضوع شده است و تلاش بر این بوده تا سطح مقدماتی استاندارد ۳۴۰۰۰ به زبانی ساده و کاملا کاربردی برای سازمانهای ایرانی ارائه شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *