انتقال دانش

۶ مرحله برای انتقال دانش و مهارت های جدید به محل کار

Antony Smith

March 19, 2018

۱- قبل از شرکت در دوره ، شکاف دانش و مهارت های خود را مشخص کنید.

قبل از شرکت در یک دوره آموزشی ، باید وقت بگذارید و در نظر بگیرید خلاءهای موجود در مجموعه مهارت های شما چیست و حضور در یک دوره آموزشی چگونه به شما کمک می کند تا این شکاف ها را پر کنید؟

۲- قبل از شرکت در دوره ، اهداف و نتایج آموزشی خود را مشخص کنید.

۳- متعهد به استفاده از دانش و مهارت های جدید پس از دوره  باشید.

در پایان دوره های آموزشی از فراگیران دو سوال بپرسید:

الف) پس از این دوره ، قصد دارید در محل کار خود چه کاری انجام دهید؟

ب) چگونه اثربخشی آنچه را که قصد انجام آن را دارید اندازه گیری می کنید؟

سپس از فراگیران بخواهید که یک برنامه عملیاتی شخصی را روی یک برگ کاغذ تکمیل کنند. همچنین از آنها بخواهید که برای کلاس توضیح دهند که قصد انجام چه کاری را دارند و چگونه می خواهند میزان اثربخشی آن را اندازه گیری کنند. فراگیران باید چیزی را بیان کنند و متعهد شوند که پس از دوره آموزشی اجرا کنند. این باید به عنوان یک نقطه مرجع قوی عمل کند. هنگامی که متعهد شدیم کاری را در حضور دیگران انجام دهیم، باید ما را برای پیگیری ادامه دهد.

۴- تقویت پس از آموزش

تحقیقات همچنین نشان می دهد که داشتن تمرینات منظم با طعم تازه و یادآوری در محل کار، یادگیری را تازه نگه می دارد و استفاده از مهارت های جدید را در محیط کار تشویق می کند. مربیگری و مربیگری پس از آموزش را ارائه دهید. برخی از کارآموزان آن را می پذیرند و مفید می دانند. اینها معمولاً جلسات یر حضوری هستند. این جلسات درس های آموخته شده در طول آموزش را تقویت می کند و همچنین به فارغ التحصیلان دوره کمک می کنم تا بر چالش های پروژه در محل کار غلبه کنند.

۵- تمرین عمدی در حین انجام کار

پروفسور اندرس اریکسون در کتاب خود ، “قله” بهترین راه برای کسب دانش و مهارت های جدید را تمرین عمدی معرفی می نماید. پروفسور اریکسون معتقد است که بهترین راه برای توسعه و بکارگیری دانش و مهارت های جدید در محل کار نیز تمرین است. آنچه او پیشنهاد می کند تمرین در حین انجام کار است. این یک مفهوم جذاب است که در زمینه های مختلف در نظر گرفته شده است. ما در مورد مشتریانی که تمایلی به پرداخت هزینه افرادی که در حال یادگیری در محل کار هستند ، نمی شنویم. به طور طبیعی، فشارهای زیادی بر متخصصان مرتبط وجود دارد تا نشان دهند با تمام توان و ارزش افزوده کار می کنند. بنابراین چگونه متخصصان می توانند هنگام انجام کار تمرین کنند؟ با کمی تفکر، کار سختی نیست. شما به سادگی از همکاران می خواهید که بازخوردهای سازنده غیررسمی در مورد جنبه ای از عملکرد شما در کاری که در آن مشغول هستید ارائه دهند. این کار می تواند هر چیزی باشد که نیاز به استفاده از مهارت دارد مثل اجرای جلسه، ارائه -ارائه، هدایت تیم، برآورد منابع مورد نیاز در مورد موضوع، برقراری یک تماس تلفنی. هر مهارتی که احساس می کنید باید در آن پیشرفت کنید. وظیفه ای که انجام می شود واقعی خواهد بود، اما تا آنجا که به شما و همکارتان مربوط می شوید، یک عنصر تمرین داخلی با بررسی فوری وجود خواهد داشت. برای کمک به همکار خود (و شما) باید آنها را راهنمایی کنید که به دنبال چه چیزی باشند. شما باید پیشنهاد دهید که همین کار را برای همکار خود انجام دهید تا هر دو شانس پیشرفت دو برابر را داشته باشید: اولاً  با انجام یک کار و دریافت بازخورد سازنده  و ثانیاً با تماشای انجام وظیفه توسط شخص دیگری، به او بازخورد دهید و نحوه انجام کار را در نظر بگیرید. شما به همان کار نزدیک می شوید

۶- همکاری و اعتماد لازم است

خارج از رابطه رسمی سرپرست و کارآموز ، مفهوم تمرین در حین انجام کار در سازمان نادر است.  تمرین در حین انجام کار مستلزم آن است که افرادی که تمرین می کنند نقاط ضعف خود را برای همکاران برجسته کرده و در مورد نحوه بهبود آنها در آن زمینه ها راهنمایی بخواهند. این نیاز به یک محیط آکادمیک و کم رقابت دارد تا بتواند خوب کار کند. مسلماً رقابت پذیری در بسیاری از سازمان ها مانعی برای تمرین در حین انجام کار است و بنابراین مانع انتقال مهارت ها از آموزش به محل کار می شود. با این وجود، توصیه این است که برای کمک به یکدیگر در تمرین و توسعه مهارت ها، با یک همکار مورد اعتماد همسو شوید. این را می توان به صورت غیر رسمی و بدون هیاهو انجام داد. اگر شما هر دو در یک دوره آموزشی بوده اید و به همان اندازه مشتاق انتقال دانش و مهارت های جدید در طول آموزش به محل کار هستید، می تواند مثمر باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *