اونت

آشنایی با بانک جامع مشاغل اونت

– اونت به معنی شبکه اطلاعاتی شغلی است که یک دیتابیس جامع منحصر به فرد از الزامات شغلی را دارا ست که جایگزین لغت نامه پستهای شغلی (Dot) میباشد.
-اطلاعات موجود در اونت برای بیش از ۹۵۰ شغل قابل مشاهده است که هر پست و کد شغلی متناسب با آخرین نسخه استاندارد سیسستم طبقه بندی مشاغل (SOC) در سال ۱۹۹۹ می باشد.
-دیتابیس اونت شامل اطلاعاتی از تواناییها ، دانش ، مهارتها ، وظایف کاری و موارد مرتبط به شغل است که این اطلاعات ما را برای کشف و شناخت بهتر مشاغل یاری میکند.
-اونت زبانی مشترک برای تعریف و توضیح شغلها فراهم آورده است.
-طراحی انعطاف پذیر آن موجب به روز شدن الزامات شغلی است که در طول زمان در حال تغییر هستند همچنین طراحی آنلاین خلاقانه onet باعث شده که اطلاعات شغلی به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد.

اونت چگونه کار میکند؟

onet با استفاده از منبع به روز و فعال به صورت یک زبان مشترک برای توصیف توانایی های مشاغل کار میکند onet حجمی از داده ها را به هوش شغلی متمرکز انتقال میدهد تا همه بتوانند به راحتی از آن بهرمند شوند.
امکانات آنلاینی که در اختیار کاربران میگزارد:

  • کشف مشاغل جدید
  • یافتن مشاغلی متناسب با تواناییهای فردی
  • یافتن مشاغل مرتبط به هم
  • مشاهده جزییات مشاغل
  • مشاهده پستهای مشاغل
  • یافتن مشاغل متناظر در طبقه بندیهای مشاغل سیستم های دیگر
  • اتصال به منابع شغلی آنلاین دیگر
  • دسترسی به راهنمای جامع آنلاین

اونت چه کمکی به ما میکند؟

-کاندیدهای پستهای کاری کارمندان را افزایش میدهد.
-درک روشنی از وظایف هر شغل را تعریف و کمک میکند که هر فرد متناسب با علاقه مندیهایش کار کند.
-فاکتورها و المان های موفقیت در هر شغل را معرفی میکند.

مزایای اونت برای سازمانها

یکی از بزرگترین دستاوردهای onet استفاده درزمینه توسعه برنامه های آموزشی برای اهداف سازمانی است.
با توجه به سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی؛ دانش،مهارت و توانایی های مورد نیاز برای احراز یک شغل هر روزه در حال تغییر است بنابراین می توان گفت دسترسی به یک مرجع آنلاین بسیار مفید و حیاتی است.

همانقدر که نیازسنجی مشاغل از اهمیت بر خوردار می باشد بازنگری آن نیز اهمیت دارد که متاسفانه به دلیل پیچیدگی فرآیند نیازسنجی احتمال انجام آن به صورت مستمرکم است در صورتیکه استفاده از سایت اونت می تواند ساده ترین روش در انجام این مهم باشد.

در حالیکه استفاده از تجربه ی اساتید و مشاوران در جهت انجام نیازسنجی مشاغل بسیار گران بها و ارزشمنداست ولی به علت محدودیت های منابع مالی، زمانی و مکانی دسترسی به آنها به صورت مستمر مقدور نیست بنابراین استفاده از اونت به جهت دسترسی سریع و آسان و مقرون به صرفه می تواند راه حل این مشکل باشد.

برای مشاهده و دسترسی به پایگاه داده جامع اونت فارسی کلیک نمایید.

منبع : onet academiسایت رسمی onet

 

۵/۵ - (۴ امتیاز)