wiki

آشنایی با نسخه ساده ویکی پدیا

تقریبا همه با سایت ویکی پدیا به عنوان منبع و مرجع اینترنتی دانش بشر آشنا هستند ولی آیا ویکی پدیای انگلیسی ساده را می‌شناسید؟ می‌دانید چه تفاوتی با ویکی‌پدیای انگلیسی دارد؟

مقاله‌های ویکی پدیا ی انگلیسی ساده به زبان انگلیسی پایه نوشته شده‌اند. در بیشتر این مقاله‌ها فقط از ۱۵۰۰ کلمه پرکاربرد انگلیسی استفاده شده و ساختار جمله‌های آن بسیار ساده هستند. این نسخه ویکی‌پدیا علاوه بر سهولت درک مطالب برای افراد با تسلط کمتر به زبان، می‌تواند کمک زیادی در مسیر یادگیری زبان انگلیسی نیز مهیا کند.

ویکی پدیا

ویکی پدیا ی انگلیسی ساده یکی از فرهنگ‌نامه‌های ویکی‌پدیاست که برای نوشتن مقاله‌های آن، از جمله‌های کوتاه ‌تر، و واژه‌ها و دستورزبان ساده‌تری نسبت به انگلیسی استاندارد استفاده می‌شود.

به ‌نوشته صفحهٔ خود این زبان، ویکی پدیای انگلیسی ساده برای افرادی است که نیازهای خاصی دارند؛ مانند بچه‌های خردسال، دانش‌آموزها، بزرگ‌سالانی که در یادگیری یا خواندن مشکل دارند، کسانی که در حال یادگیری انگلیسی هستند، و کسانی که می‌خواهند با جمله‌های ساده، مسائل دشوار یا موضوعاتی را بفهمند که چیزی درباره‌اش نمی‌دانند.

وقتی این ویکی‌پدیا در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد، ویکی‌پدیای انگلیسی ۱۵۰هزار مقاله داشت، و هفت ویکی‌پدیا به زبان‌های دیگر هم بودند که بیش از ۱۵هزار مقاله داشتند. از آنجا که ویکی‌پدیاهای دیگر آن همه مقاله داشتند، ویرایشگرهای این ویکی‌پدیا، مقاله‌ها را از سایر ویکی‌پدیاها گرفته و آن‌ها را ساده می‌کردند. یعنی می‌توان گفت مقاله‌های این ویکی‌پدیا جدید نیستند.

این‌روزها ویکی پدیای انگلیسی ساده بیش از ۱۵۲هزار مقاله دارد و از نظر بزرگی، پنجاه‌ ودومین ویکی‌ پدیاست.

Rate this post

۲ Replies to “آشنایی با نسخه ساده ویکی پدیا”

  1. سلام به نظرم ویکیدا منبع خوبی برای آشنایی با مطاب هست ولی رفرنس درستی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *