آموزش اعضای هیات مدیره

۶ گام کلیدی برای عملیاتی کردن آموزش اعضای هیات مدیره

اگر در استخدام اعضای هیات مدیره جدید و برنامه ریزی جانشین پروری به خوبی کار کرده اید، اعضای هیات مدیره جدید درجاتی از دانش در مورد شیوه های حکمرانی را با خود به همراه خواهند داشت. صرف نظر از اینکه یک عضو هیات مدیره چقدر تجربه هیات مدیره دارد، این غیرواقعی است که فرض کنیم کسی درک کامل و کاملی از حکمرانی دارد. با توجه به اینکه، حتی با تجربه ترین اعضای هیات مدیره نیز باید تحصیلات اعضای هیات مدیره را دنبال کنند. موضوع حاکمیت هیات مدیره به طور مداوم در حال تغییر است و همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری در مورد آن وجود دارد.

با آگاهی از اهمیت آموزش اعضا هیات مدیره، چرا بسیاری از هیات مدیره آن را نادیده می گیرند؟ اغلب به نظر می رسد که تحصیلات اعضای هیات مدیره در حال سقوط است. بین پروتکل‌های جلسات، گزارش‌های هیات‌مدیره، حل مشکلات و استراتژی‌سازی برای آینده، اعضای هیات‌مدیره معمولاً در طول جلسات هیات‌مدیره برنامه‌های کاملاً کاملی دارند. در حالی که همه این موارد مطمئناً مهم هستند، آنها مسئولیت هیات مدیره را در حصول اطمینان از اینکه همه اعضای هیات مدیره دارای دانش و مهارت های رهبری برای اداره مسئولانه سازمان شما هستند، منع نمی کند.

آیا به دنبال راهی برای اطمینان از این هستید که هیات مدیره شما به تحصیلات اعضای هیات مدیره برای هر عضو هیات مدیره در طول مدت دوره آنها رسیدگی می کند؟ بیایید با نگاهی به ۶ گام کلیدی برای عملیاتی کردن آموزش اعضای هیات مدیره، به کارهای برنجی بپردازیم.

۶ گام کلیدی برای عملیاتی کردن آموزش اعضای هیات مدیره

مراحل زیر را به عنوان الگویی برای چگونگی قرار دادن وظایف آموزش اعضای هیات مدیره در مراحل عملی در نظر بگیرید. زمانی که از هیات مدیره تاییدات لازم جهت عملیاتی کردن آموزش را دریافت کردید، متعهد به دنبال کردن آن باشید که پیاده‌سازی برای شما آسانتر شود . بیایید با مرحله شماره ۱ شروع کنیم.

۱- یک طرح برای آموزش اعضای هیات مدیره ایجاد کنید

آیا آموزش اعضای هیأت مدیره را در فرآیند SWOT و برنامه استراتژیک خود ترسیم کرده اید؟ اگر نه، آن‌ها مکان‌های خوبی برای شروع هستند. هیات مدیره شما را مجبور می کند که حداقل سالیانه برنامه آموزشی اعضای هیات مدیره شما را بررسی کند. آموزش اعضای هیات مدیره در جهت گیری آغاز می شود. طرح آموزش هیات مدیره می تواند رسمی یا غیر رسمی باشد، فقط باید یکی باشد! به دنبال یک برنامه آموزشی عمومی اعضای هیات مدیره نروید. آموزش خود را با توجه به نیازهای سازمان سفارشی کنید. آموزش اعضای هیات مدیره می تواند به همان اندازه ساده و آسان باشد که ۱۵ دقیقه یا بیشتر در زمان جلسات منظم هیات مدیره برای آموزش اعضای هیات مدیره حک شود.

۲- محتوا مناسب را برای آموزش اعضای هیات مدیره انتخاب کنید

نوعی طرح کلی یا الگوی آنچه که هیات مدیره می خواهد از طریق آموزش اعضای هیات مدیره انجام دهد، تنظیم کنید. ممکن است بخواهید یک خط مشی جدید برای اینکه اعضای هیات مدیره چند وقت یا چند ساعت باید صرف آموزش هیات مدیره کنند، تنظیم کنید. برای مثال، ممکن است خط‌مشی تعیین کنید که اعضای هیات ‌مدیره را ملزم می‌کند یا توصیه می‌کند در هر سه ماهه یک تا دو ساعت آموزش آموزشی هیات مدیره شرکت کنند.

۳- یک گروه یا فردی را برای پاسخگویی به آموزش اعضای هیات مدیره اختصاص دهید

می توانید تصمیم بگیرید که مسئولیت آموزش اعضای هیات مدیره را به یک عضو هیات مدیره بسپارید. از طرف دیگر، می توانید یک کمیته آموزشی اعضای هیات مدیره را برای انجام کار راه اندازی کنید. کمیته می تواند مسئول طوفان فکری انواع موضوعاتی باشد که برای کار هیات مدیره شما مهم هستند، منابعی را برای فرصت های آموزشی هیات مدیره شناسایی کرده و آموزش اعضای هیات مدیره را پیگیری کند. همچنین ممکن است زمان خاصی از سال را برای بررسی اساسنامه و پیشرفت کمیته انتخاب کنید.

۴- آموزش اعضای هیات مدیره و گسترش روند استخدام

فرآیندهای برنامه ریزی جانشین پروری و استخدام اعضای هیات مدیره شما باید شامل ارزیابی و مستندسازی سطح دانش حاکمیتی هر عضو جدید هیات مدیره باشد. همانطور که دانش آنها را از قبل مستند می کنید، هدف قرار دادن مناطق خاصی برای آموزش اعضای هیات مدیره بدون نگرانی از تکرار اطلاعاتی که قبلاً به دست آورده اند آسان تر خواهد بود.

۵- فهرستی از منابع برای آموزش اعضای هیات مدیره تهیه کنید

اکثر اعضای هیات مدیره دریافتند که هیچ کمبودی برای آموزش اعضای هیات مدیره در جوامع خود وجود ندارد. نکته کلیدی در اینجا این است که استفاده اعضای هیات مدیره از فرصت ها برای آموزش حکمرانی و رهبری آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که گروه یا فرد تعیین شده فهرست منابع را به هیات مدیره شما ابلاغ می کند و آن منابع را به طور مستمر در اختیار آنها قرار می دهد. تاجران محلی مانند حسابداران، وکلا، بانکداران و بنیادهای خصوصی عموماً مایلند خود را در دسترس قرار دهند تا به اعضای هیات مدیره شما در مورد رهبری و حکمرانی آموزش دهند. آنها همچنین معمولاً از آموزش اعضای هیات مدیره شما در مورد زمینه خاص تخصص یا حرفه خود خوشحال هستند. به طور معمول، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در دستور کار جلسه هیات مدیره خود بپرسید و برای آنها زمان تعیین کنید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که اعضای هیات مدیره باتجربه خود را در هیات مدیره خود دارید، چرا از این منبع استفاده نکنید و یک فرآیند راهنمایی داخلی را راه اندازی نکنید ؟ شما همچنین می توانید به راحتی این کار را با یک فرآیند راهنمایی بین متخصصان جامعه و اعضای هیات مدیره خود انجام دهید.

راه آسان دیگر برای تشویق اعضای هیات مدیره خود به دریافت آموزش اعضای هیات مدیره این است که آنها را به مقالات آنلاین راهنمایی کنید یا آنها را تشویق کنید تا ثبت نام کنند و در کارگاه ها یا سمینارهای حاکمیتی شرکت کنند.

۶- گرایش ها و موضوعات برتر حاکمیتی را شناسایی کنید

آموزش اعضای هیأت مدیره فراتر از اطمینان از دریافت آن توسط اعضای هیات مدیره است. همچنین در مورد آموزش آنها در مورد مسائلی است که بر همه سازمان ها و همچنین صنعت یا مسائل خاص مربوط به تخصص تأثیر می گذارد.

در اینجا لیستی از موضوعات برای شروع لیست وجود دارد:

  • تنوع و شمول
  • امنیت سایبری
  • تغییر در کمک های خیریه
  • بلایای طبیعی و مسائل زیست محیطی
  • همه گیری جهانی فعلی
  • پایداری
  • فن آوری
  • فرآیندها و ابزارهای کار از راه دور
  • جذب سرمایه
  • مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی

به اعضای هیات مدیره خود آموزش دهید که این وظیفه همه است که از مسائلی که بر سازمان شما تأثیر می گذارد آگاه باشند و آنها را تشویق کنید که آنها را برای بحث به هیات مدیره بیاورند. آموزش اعضای هیأت مدیره تنها یکی از مسئولیت های متعددی است که هیات مدیره شما مسئول نظارت بر آن است. با در نظر گرفتن این موضوع، اثر هیات مدیره بهترین منبع شما برای به اشتراک گذاری امن پیام ها و فایل ها در مورد موضوعات آموزشی هیات مدیره است. پورتال هیات مدیره دارای یک ابزار نظرسنجی داخلی است که برای ارزیابی دانش هیات مدیره شما از حاکمیت و سایر موضوعات مهم عالی است. ابزار نظرسنجی روشی عالی برای ارزیابی دانش هر یک از اعضای هیات مدیره و همچنین دانش هیات مدیره شما به عنوان یک کل است. نتایج ارزیابی شما به شما محل محکمی برای پرش با یک برنامه آموزشی اعضای هیات مدیره می دهد که رهبری اعضای هیات مدیره شما را از خوب به عالی خواهد رساند.

منبع : boardeffect

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *