تفاوت CMS و LMS

تفاوت CMS و LMS

CMS سیستم مدیریت محتوا

اگر میخواهید وب سایت یا وبلاگ خودتان را بسازید میتوانید با کمک جاوا ، html یا css این کار را انجام دهید.

اما اگر قصد ساخت سایت را دارید و به تکنولوژی آشنایی ندارید بهتر است از Cms های اثبات شده استفاده کنید.

 Cms سیستمی است که جهت مدیریت ساده محتوای وب سایت بکار می رود که نیازی به داشتن دانش فنی زیادی ندارد و کاربری آسانی دارد. در cms میتوان به ایجاد ، مدیریت ، انتشار و نمایش مطالب در سایت پرداخت.

مثالی برای CMS

Word press بهترین cms شناخته شده است که از طریق پلاگین ها و تم های سفارشی آن می توانید یک شبکه ی اجتماعی، فروم، سایت تجارت الکترونیک و خیلی از سایت های دیگر را به وجود آورید.

LMS سیستم مدیریت یادگیری

در lms با استفاده از ابزارهای گوناگونی که دارند این اجازه را به تولیدکنندگان و آموزش دهنده ها میدهند تا به آپلود آموزش های آنلاین خود بپردازند. همچنین شرکت ها و صنایع مختلف میتوانند از ال ام اس ها به منظور آموزش دادن مسایل مختلف به کارکنان و کارمندان خود استفاده کرده و همچنین میزان مشارکت آنها را زیر نظر داشته باشند. همچنین با استفاده از ال ام اس، میتوان شرایط قبولی و یا رد شدن افراد آموزش دیده را نیز زیر نظر داشت و به عنوان مثال در صورتی که فردی موفق به کسب حداقل نمره آزمون و یا آموزش شد، گواهی و یا سرتیفیکیت مخصوصی به او تعلق بگیرد.

مثالی برای lms

سیستم یادگیری الکترونیکی ایده مثال خوبی برای lms است که تمام قابلیت های گفته شده را در خود جای داده است

تفاوت بین cms و lms

Cms بیشتر برای نمایش محتواها استفاده میشود . lms برنامه ای است که فراگیران به صورت تعاملی با سیستم در ارتباط هستند و میتوانند به طور مثال آزمون دهند و یا اساتید آزمون ها را تولید و پروسه آموزش فراگیران را بررسی کنند.

به طور کلی استفاده از cms ها با توجه به در دسترس بودن آنها و انجمن های گوناگونی که برای رفع مشکلات آنها وجود دارند بیشتر توصیه میشود.

اگرچه از ال ام اس ها صرفا برای ساخت پلتفرم های آموزشی استفاده میشود، اما این به این معنی نیست که با cms ها نمیتوان چنین سایت هایی طراحی کرد.

سخن پایانی در مورد سیستم های مدیریت محتوا

اگرچه هرکدام از سیستم های مدیریت محتوایی که ذکر کردیم خصوصیات مشترکی از قبیل مدیریت و تولید محتوا دارند، اما هر کدام دارای ویژگی ها و عملکرد های به خصوصی هم هستند و با دیگری تفاوت دارند. لذا نیاز است با کمی مطالعه و تحقیق بیشتر، ابتدا از نیاز اصلی خود با خبر شوید! و بعد اقدام به استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *