رفتار حرفه‌ای

رفتار حرفه‌ ای در کار

یک اکوسیستم را تصور کنید که همه موجودات زنده به طور هماهنگ با هم زندگی می کنند ، هر یک به دیگری کمک می کند تا شکوفا شوند و رشد کنند و به طور ایده آل ، دنیای مشترک خود را به مکانی بهتر تبدیل کنند. حال تصور کنید که اکوسیستم یک دفتر است و همه موجودات زنده در آن کارمندان هستند. یک آلاینده را در آن محیط وارد کنید – به عنوان مثال یک همکار غیرحرفه ای که بی نظم است ، کسی در برقراری ارتباط ناکام است یا کسی بیشتر مانع است تا کمک – در این وضع شاهد چه هستید؟ شما شواهد روشنی دارید که حرفه ای بودن در کار اهمیت زیادی دارد. اما حرفه ای بودن در محل کار فراتر از “مصادیق واضح بی نظمی” است.

وضع اصول اساسی برای حرفه ای بودن

در حالی که کلمه “حرفه ای” دائماً در مکالمه ها استفاده می شود ، این کلمه در ابر مبهمی از ابهام پیچیده شده است. با این وجود ، حرفه ای بودن در محل کار می تواند به پنج صفت مثبت متمایز تقسیم شود: صلاحیت ، مسئولیت پذیری ، قابلیت اطمینان بودن ، سازماندهی داشتن و توجه به اخلاقیات.

حرفه ای ها می دانند که پیچیدگی های شغل ایشان در ارتباطاتشان آشکار است. آنها پاسخگو هستند و مسئولیت نتایج کار خود را بر عهده می گیرند. آنها قابلیت اطمینان را نشان می دهند و به زمان سایر افراد احترام می گذارند. آنها در محل کار ظاهر می شوند و فضا را با مسائل شخصی آلوده نمی کنند. آنها همکارانش را در معرض نوسانات خلقی قرار نمی دهند. آنها در صورت لزوم کمک می کنند.

به همین ترتیب ، حرفه ای ها به شیوه ای روشمند و سازمان یافته کار می کنند. آنها مرتب ، به روز و به دور از ناهنجاری هستند.

و در آخر اینکه ، حرفه ای ها اخلاق کاری غیرقابل انکار دارند. آنها نسبت به همکاران عادلانه و قابل احترام هستند و به قول ها و تعهدات پایبند هستند.

مزایای حرفه ای بودن در محل کار

نمایش ویژگیهای مثبت حرفه ای مزایای مختلفی را در سطوح مختلف ارائه می دهد. در اینجا چند مثال وجود دارد که چگونه این مزایا ممکن است به روش های ملموس تجلی یابد.

شهرت حرفه ای بودن به شما در جلب اعتماد و اطمینان افراد کمک می کند. همکاران از همکاری با شما هیجان زده می شوند. مدیران تیم از حضور شما در پروژه ها هیجان زده هستند. نام شما در مورد ترفیعات و سایر اقدامات سازمانی ذکر خواهد شد.

  • شهرت عالی شما به احتمال زیاد به محافل حرفه ای خواهد رسید. حرفه ای بودن در محل کار راهی برای ایجاد یک برند شخصی چشمگیر است.

  • ویژگی های مثبتی نیز به نفع افراد اطراف شما خواهد داشت. یک فضای کاری حرفه ای رضایت شغلی را افزایش می دهد و با از بین بردن استرس ، مشخص کردن مرزهای روشن و القای احساس مسئولیت در هر یک از اعضای تیم ، بهترین نتیجه را در افراد به ارمغان می آورد. با افزایش رضایت شغلی و افزایش تجربه در محل کار ، بهره وری بالاتر است و کیفیت بازده مشهود است.

  • در اطراف همکارانی که دارای ویژگی های مثبت حرفه ای هستند ، فضای موفقیتی نیز برای شرکت به وجود می آورد. طبق مقل معروف سیب بد سیبهای خوب را نیز خراب خواهد کرد. به همین ترتیب ، همکاران بی کفایت در محیط کار نیز باعث بدتر شدن میزان جذابیت هستند.

  • یک محیط کاری حرفه ای باعث می شود که شرکت ها بتوانند پویایی تیم را بهینه کنند. شرکت ها می توانند با همکاری منسجم با تیم ها و بخش های مختلف موانع را از بین ببرند.

  • نهایتا ، یک تیم منسجم از حرفه ای های خودکفا، پایگاه مناسبی برای تقویت ارزش های اصلی شرکت ، فرهنگ و برند تجاری است. این نیروها می توانند نمایندگان شایسته شرکت باشند.

بدون شک ، شما با حرفه ای بودن در محل کار ، همکار و کل شرکت را به نفع خود خواهید داشت. مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که همه اقدامات بر همه افراد اطراف ما تأثیر می گذارد. یک حرفه ای در محل کار که هر کس از کار کردن با وی لذت می برد ، می تواند به راحتی مدیران را برای جذب و یا تربیت حرفه ای های بیشتر مجاب کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *