کرونا

مشاغل مورد تقاضا در دنیای پسا کرونا

مشاغل مورد تقاضا در دنیای پس از  COVID-19 ( پسا کرونا )

بدون شک، فراگیری ویروس کرونا باعث شد متوجه شویم که زندگی می‌تواند چقدر شکننده باشد و چطور همه چیز به یکباره ممکن است تغییر کند. تغییرات اخیر در زندگیمان ( بخصوص در مورد کار و حرفه‌های مختلف ) شگرف بوده است. در آمریکا تا زمان نگارش این مطلب، بیش از ۳۰ میلیون نفر برای بیکاری تشکیل پرونده داده اند و وخامت بیشتر اوضاع در این است که کسی نمی‌داند کدام شرکتها و صنایع بعد از COVID19 همچنان سرپا خواهند بود. بنابراین قابل درک است که خیلی از ما به آینده شغلیمان فکر کنیم.
با اینحال مثل هر بحران بزرگ دیگری، در کنار اشکالات، فرصتهایی نیز وجود دارد. توجه به جنبه مثبت موضوع علاوه بر استقبال از تغییرات حائز اهمیت است. به علاوه بحران و اختلالات اساسی این چنینی منجر به ارزیابی مجدد علایق در ما و اولویتهای زندگی می‌شود. با این حساب ، تامل مجدد به شغل آینده خود در این لحظه به موقع، ممکن است تلاشی ارزشمند باشد.

 

۶ حوزه پر تقاضا برای مشاغل آینده در زمان پسا کرونا

با وجود تأثیر عمده اقتصادی این بیماری همه گیر جهانی، همه بخشها تحت تأثیر منفی قرار نگرفته اند. در حقیقت، بسیاری در این شرایط از رونق اساسی بهره‌مند شده اند. مثلا بسترهایی مانند Zoom و همچنین شرکت هایی مانند Instacart عملکرد خوبی داشته اند. در همین زمان، بسیاری از روندهای فعلی پس از اتمام COVID-19 ادامه خواهد یافت. با درک این موضوع، موارد زیر چندین شغل آینده را توصیف می کند که احتمالاً برای مدتی نیاز به تقاضای زیاد خواهد داشت.

 

• مشاغل آینده در بهداشت و درمان

برای همه ما واضح است که تقاضا برای ارائه دهندگان و خدمات بهداشتی و درمانی در پی همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد. اما پس از کنترل COVID-19 ، این خواسته ها همچنان افزایش می‌یابد. حتی قبل از شیوع، کمبود پرستار و بهیاران وجود داشت. پس از COVID-19 ، باید انتظار داشت که همچنان تقاضا برای این مشاغل مشاهده شود. به طور خاص، تخصص در زمینه‌های مراقبتهای سلامت، مدیریت و معالجه موارد ابتلا، مدیریت مراقبت‌های بهداشت عمومی همه مورد نیاز است. اگر خدمت در زمینه بهداشت و درمان اشتیاق شماست، ممکن است مایل باشید در دوران پسا-شیوع این حوزه را در نظر بگیرید.

 

• مشاغل آینده در فناوری اطلاعات

همانطور که می توانید حدس بزنید، پس از کنترل ویروس کرونا ، مشاغل فن آوری بسیار محبوب خواهد بود. اما ممکن است به شکل و سیاق مورد پیش بینی شما نباشند. مطمئناً مشاغل و سازمانها، متخصص در زمینه زیرساخت‌ها و سیستم‌های تحت شبکه‌ خواهند خواست. اما در عین حال، با افزایش تعداد کار بیشتر افراد از راه دور، تقاضای فوق العاده ای برای تخصص امنیت سایبری افزایش می یابد. و همچنین، افرادی که اشتیاق به توسعه برنامه و نرم افزار دارند همچنان بسیار محبوب خواهند بود. این مشاغل آینده نه تنها امنیت شغلی بلکه فرصت های جسورانه ای برای نوآوری و خلاقیت ارائه می دهند.

 

• مشاغل آینده در آموزش و پرورش

با وجود شیوع ویروس کرونا، مربیان به تقلا افتاده اند تا بفهمند چطور باید کلاس‌ها را از را دور مدیریت کرد. در حالی که دانشکده ها و دانشگاه ها آماده تر بودند، اوضاع در مدارس ابتدایی و متوسطه مناسب نبود. با این حساب، مشاغل آینده مورد تقاضا در آموزش و پرورش، مربوط به افراد متمرکز بر یادگیری از راه دور خواهد بود. توسعه و طراحی برنامه درسی آنلاین، تخصص در پلتفرم چندرسانه ای و دانش سندیت و تصدیق آنلاین پس از COVID-19 مورد نیاز خواهد بود. مربیان و مدیران با مهارت های ویژه در این حوزه‌ها بسیار بیشتر جذب می‌شوند.

 

• مشاغل آینده در سرگرمی مجازی

پس از کنترل ویروس کرونا ، ما با خوشحالی به صورت حضوری به اماکن ورزشی و سرگرمی باز خواهیم گشت. با این حال، با توجه به آشنایی بیشتری که در چند ماه اخیر با سرگرمی های مجازی حاصل شده است، ممکن است درخواست و اشتیاق کمتری برای تفریحات حضوری نسبت به قبل وجود داشته باشد. در حقیقت، استقبال از مسابقات ورزشی مجازی به سرعت رو به افزایش است. این شامل بازی های مجازی است که افراد در آن شرکت می کنند و همچنین فرصت تماشاگر هنگام تماشای آنلاین رویداد. مشاغل آینده که می توانند به شرکت های سرگرمی کمک کنند، بسیار محبوب خواهد بود. از بازی های مجازی، گرفته تا کنسرت های تعاملی، تا لیگ های مهم ورزشی، سرگرمی های مجازی زمینه دیگری برای جذب استعدادهای جدید خواهد بود.

 

• مشاغل آینده در خرده فروشی

مطمئناً خرده فروشی در طول بحران شیوع تحول یافته و تغییر کرده است. خدمات تحویل در محل تقاضای بسیار بیشتری دارند. خرید آنلاین و فروشگاه های خودکار نیز محبوب تر می شوند. در حالی که بسیاری از این خدمات به مرور زمان به صورت مکانیزه و خودکارتر خواهد شد (نظیر برخی راهکارهای تحویل)، مشاغل خرده فروشی همچنان مورد نیاز خواهد بود. مشاغل مورد تقاضای آینده مربوط به تجزیه و تحلیل خواهد بود. به همین ترتیب رباتهای پاسخگوی مشتری از طریق تماس، چت و فرامین، نمونه ای از سایر نیازهای خرده فروشی هستند. و حرفه های پهپاد و رباتیک به طور فزاینده ای در بخش های خرده فروشی استقبال می شوند. اینها نشان دهنده مشاغل واقعاً جالبی است که می توانند در آینده خرده فروشی تغییر مثبتی ایجاد کنند.

 

• مشاغل آینده در معماری و طراحی

جالب توجه است که ما شاهد این بودیم که بسیاری از مشاغل برای تحقق محدودیت های شیوع، فعالیت خود را یک شبه تغییر می دهند. شیلدهای محافظتی و فاصله گذاری از طریق شیشه و پلاستیک، عملیات ضد عفونی و تجهیزات محافظ شخصی از موارد بارز پس از COVID-19 هستند. اما با پیشروی، ساختمان و طراحی فضا برای کاهش تهدیدات عفونی تغییر خواهند کرد. این بدان معناست که افراد علاقمند به برنامه ریزی معماری، طراحی و مواد مورد نیاز خواهند بود. با استخدام این نوع از متخصصان می توان زیرساختهایی ایجاد کرد که اجازه می دهد عملیات بدون وقفه ادامه یابد. اگر از این نوع فعالیت های طراحی نوآوری لذت می برید، این حرفه ممکن است برای شما باشد.

 

وضعیت بسیار پویا پس از کرونا

اگرچه موارد فوق در مورد مشاغل آینده بعد از COVID-19 به احتمال زیاد تقاضا بیشتری دارد، این لیست جامع نیست. همانطور که می دانید، ما در دوران پر تغییری زندگی می‌کنیم و چگونگی از سرگیری زندگی پس از COVID-19 کاملاً مشخص نیست. بنابراین، با توجه به ظهور نیازهای جدید، فرصتها و مشاغل جدیدی نیز نمایان خواهد شد. با این حال، زمینه هایی که در اینجا ذکر شد از جمله بخش هایی هستند که احتمالاً تقاضای افزایش یافته را شاهد خواهند بود. اگر بیکار هستید یا در زندگی حرفه ای خود اشتیاق چندانی ندارید، ممکن است نیاز به بازنگری گزینه ها داشته باشید. دنبال کردن هیجان و جسارت در زندگی، اغلب نیاز به ارزیابی مجدد در موقعیتی که هستید و هدف مورد نظرتان دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *