مدیریت استخدام

نکاتی پیرامون سیستم های هدایت و مدیریت استخدام

چقدر درباره سیستم های مدیریت استخدام می دانید؟

اگر فکر می کنید برای بدست آوردن یک موقعیت شغلی، قضاوت مصاحبه کننده که وظیفه استخدام را به عهده دارد، اولین مانع است، نیاز به مطالعه در خصوص ATS یا همان سیستم مدیریت استخدام دارید. ۹۹٪ از ۵۰۰ شرکت برتر دنیا و همچنین شرکت های کوچک و متوسطی که روز به روز هم به تعدادشان اضافه میشود، درخواست متقاضیان استخدام را از طریق سیستم مدیریت استخدام (ATS) هدایت می کنند و در این چرخه ممکن است هیچ کس به درخواست متقاضی نگاه هم نیاندازد.

اگر جویای شغل در شرکتهای پیشتاز هستید، باید بیاموزید که ATS چگونه کار می کند ، با رزومه شما چه می کند و چگونه می توان بر ATS غلبه کرد تا رزومه شما توسط تصمیم گیرندگان منابع انسانی که نتیجه مصاحبه شغلی را تعیین می کنند ، دیده شود.

سیستم مدیریت استخدام چیست؟

Applicant Tracking Systems ، ابزارهای نرم افزاری هستند که فرایند جذب و استخدام را برای شرکتها مکانیزه می کند. در میان قابلیتهای متعدد دیگر، این سیستم ها هزاران رزومه را جمع آوری و مرتب می کنند.

وقتی برای شغلی به صورت آنلاین درخواست ارسال می کنید ، رزومه شما معمولاً به یک مسئول استخدام یا مدیر گزینش نمی رود. ابتدا توسط ATS پردازش می شود. اینکه آیا فرد استخدام کننده هرگز رزومه شما را ببیند ، می تواند به میزان بهینه سازی رزومه شما برای الگوریتم های ATS بستگی داشته باشد.

  • چرا کارفرمایان از سیستم های مدیریت استخدام استفاده می کنند؟

کارفرمایان برتر در یک زمان برای چندین موقعیت شغلی استخدام انجام می دهند و صدها رزومه را برای هر سمت دریافت می کنند. از آنجا که ارسال درخواست استخدام به صورت آنلاین بسیار راحت شده است، بسیاری از متقاضیان که احتمالا صلاحیت جذب در آن سمت را ندارند نیز با فلسفه سنگ مفت/گنجشگ مفت شانس خود را امتحان می کنند.

سیستم های مدیریت استخدام، همه این رزومه ها به شکل سیستماتیک و ساختار یافته ثبت و نگهداری می نمایند. این سیستم ها با پردازش اطلاعات متقاضیان نسبت به شرایط احراز شغل، نامزدهای اصلی را شناسایی  میکنند و در نتیجه در وقت صرفه جویی به عمل می آوردند. در حقیقت ، ATS به کارفرمایان حرفه ای تا گزینه های خود را از بین متقاضیان متعدد محدود کنند ولی گاها نامزدهای مناسبی هم از دست می روند.

  • به کارگیری سیستم های مدیریت استخدام به طرز چشم گیری در حال افزایش است

همانطور که پیش تر اشاره شد بسیاری از شرکتها به دنباله روی شرکتهای برتر و پیشتاز دنیا، در حال بهره گیری از این سیستمها هستند.

ده ها ATS مختلف وجود دارد که هرکدام ویژگی ها ، نقاط قوت ، ضعف خاص خود را دارند. برخی از محبوب ترین محصولات این حوزه اینها هستند :

TaleoWorkdaySuccessFactorsGreenhouse
BrassringiCIMSJobviteLever
SmartRecruitersJazzHRCATSBambooHR

جالب است بدانید که سایتهای شغل محور معروف نظیر Indeed و LinkedIn هم مجهز به ATS داخلی خود هستند.

  • الگو و ساختار روزمه برای سیستم مدیریت استخدام مهم است

وقتی رزومه خود را در این سیستم ها آپلود می نمایید، استخدام کننده لزوماً پرونده را مشاهده نمی کند. برخی از سامانه های ATS سند را در قالب یک پروفایل دیجیتالی تجزیه می کنند تا همه چیز یکپارچه و قابل جستجو شود.

  • سیستمهای مدیریت استخدام در آینده نظام جذب، ماندگار هستند

با توسعه روزافزون فناوری و رشد دایمی سیستم های اتوماسیون و تحلیل و رتبه بندی داده ها، سیستم های مدیریت استخدام نیز در حال توسعه و پوشش نیازهای به روز کارفرمایان هستند. در کنار مباحث مختلفی نظیر نرخ بیکاری، علاقه کارجویان به تغییر مداوم شغل، ظهور موقعیت شغلهای جدید مبتنی بر فناوری و … زمینه مناسبی نیز برای گسترش ATS به وجود آمده و پیش بینی میشود شاهد ظهور AI نیز در آینده این سیستم ها باشیم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *