یادگیری سازمانی

۵ نکته برای بهبود فرهنگ یادگیری سازمان

چگونه فرهنگ یادگیری سازمان را بهبود بخشیم

تمرین استفاده ازیادگیری الکترونیکی در محیط کار فرایندی پویاست و بیشتر سازمان ها در مورد اتخاذ یادگیری با کمک فناوری برای بهره مندی از مزایای یادگیری مستمر در محل کار، جدی هستند، اما موضوعی که  باعث عقب ماندن از پویایی می شود، ایجاد انگیزه در کارکنان برای یادگیری موثر است. اکثر راه حل های یادگیری الکترونیکی شرکتی نمی توانند نیازهای یادگیرندگان را برآورده کنند و در نهایت در تحقق اهداف آموزشی تعیین شده شکست می خورند. یادگیری در محل کار باید با نیازهای یادگیری فردی و سازمانی هماهنگ باشد. هنگام ایجاد استراتژی یادگیری الکترونیکی، این نکته که  باید همراه با تمرکز هماهنگ برای بهبود مستمر فرهنگ یادگیری سازمان در نظر گرفته شود.

۱- سران سازمان و مدیران باید در یادگیری قهرمان شوند

همه کارکنان هنگام اتخاذ یک فرهنگ کاری مشخص در سازمان به رهبران سازمان نگاه می کنند. مدیر عامل، مدیران ارشد و سایر رهبران در ساختار سازمانی باید از علت یادگیری در محل کار حمایت کنند، به ویژه در هنگام اجرای یادگیری به کمک فناوری.این موضوع نه تنها کارمندان را تشویق می‌کند تا از راه‌حل‌های یادگیری الکترونیکی استفاده کنند، بلکه کانالی برای دستیابی به بازگشت سرمایه مثبت ایجاد می‌شود. مدیران نیز باید اعضای تیم مربوطه خود را تشویق کنند تا از راه حل های یادگیری الکترونیکی موجود برای کسب دانش، مهارت ها و همچنین شایستگی های مورد نیاز جدید استفاده کنند. مدیران باید به اعضای تیم فرصت‌های فراوانی برای یادگیری ارائه دهند، آنها را برای دوره‌های الکترونیکی در سیستم مدیریت یادگیری سازمانی معرفی کنند و پیشرفت آنها را از طریق تجزیه و تحلیل‌های ارائه شده توسط پلتفرم نظارت کنند. این به آنها کمک می کند که تیم را برای عملکرد بهتر آموزش دهند.

۲-یادگیری مرتبط با عملکرد

به خاطر یادگیری به یادگیرنده فشار نیاورید، آن را با عملکرد مرتبط کنید. مدیران موافق هستند که کسب دانش و مهارت های خاص به موفقیت سازمان کمک می کند. با انجام تجزیه و تحلیل شکاف مهارتی و درک نیازهای فراگیران، می توان نیازهای یادگیری خاص را شناسایی و برطرف کرد. ارتباط یادگیری با عملکرد یادگیرنده به طور مداوم به سازمان ها کمک می کند تا توانایی های کارکنان را درک کنند و می توانند فعالانه به آنها کمک کنند تا نتایج بهتری کسب کنند.

۳- در دسترس بودن و دسترسی به دانش را افزایش دهید

با محدود کردن محتوا در سیستم مدیریت یادگیری و در دسترس قرار دادن حداکثر تعداد دوره های الکترونیکی در دسترس فراگیران، سازمان می تواند تغییر مثبتی در فرهنگ یادگیری سازمانی ایجاد کند. مطالعات موردی و داستان‌های موفقیت مثبت نیز می‌توانند برای افزایش علاقه یادگیرندگان به یادگیری مستمر به اشتراک گذاشته شوند. کارمندان مدرن در مورد یادگیری بهبود عملکرد خود و دستیابی به یک برتری حرفه ای جدی هستند. به آنها کمک کنید یادگیری خود را هدایت کنند و از توانمندسازی دانش برای قوی تر کردن سازمان استفاده کنند.

۴- به رهبران یادگیری پاداش داده می شود

یادگیرندگان خودانگیخته باید به خاطر تلاش هایشان پاداش مناسبی دریافت کنند. در نظام مدیریت یادگیری الکترونیکی می‌توانید سطوح یادگیری را معرفی کنید که فراگیران با گذراندن تعداد معینی از دوره‌ها به آن دست می‌یابند. با هر سطح، آنها می توانند نشان کسب کنند یا جوایز جمع آوری کنند. آنها می توانند از مبتدی بودن شروع کنند و به سطح متخصص برسند. یا می توانند جوایزی را جمع آوری کنند و آنها را با جوایز واقعی مبادله کنند. برای افزایش سطح هیجان، می‌توانید مسابقه‌هایی را نیز اجرا کنید، یک بخش را با یک بخش دیگر قرار دهید تا مطمئن شوید همه بهترین تلاش خود را در یادگیری ارائه می‌کنند.

۵- فرهنگ بازتابی تشویق می شود

انعکاس باید بخشی از فرهنگ یادگیری سازمان باشد. به این معنی است که پس از یک درس برای ترکیب انتزاع، یا بیان نکات مهم تجربه یادگیری وقت بگذارید. با این حال، این فرآیند بازتاب، اغلب در برنامه های آموزشی سازمانی وجود ندارد. دور هم جمع کردن فراگیران برای یک جلسه کلاسی دشوار است و هنگامی که آنها حضور دارند، هدف اصلی به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز است. هیچ زمانی برای تأمل یا تفکر در مورد اطلاعات جمع آوری شده باقی نمی ماند. در یادگیری الکترونیکی نیز، یادگیرنده باید یک دوره را از ابتدا تا انتها تکمیل کند با فضای کمی برای تأمل.که این مورد برای یک فرهنگ یادگیری ارتقا یافته مساعد نیست. برای ارائه یک محیط ایده‌آل برای درک و حفظ یادگیرنده، باید در طراحی و ارائه دوره الکترونیکی، دامنه‌ای از تأمل وجود داشته باشد و همینطور روش دیگر، ابزارهای دیگری مانند پشتیبانی عملکرد یا رویکرد کلاس درس معکوس می‌تواند به مدیران یادگیری و توسعه کمک کند تا یادگیری تأثیرگذاری ایجاد کنند که برای مدت طولانی با یادگیرنده می‌ماند.

یادگیری مستمر، سازمان را یک گام به بهبود عملکرد نزدیکتر می کند.

منبع :elearningindustry

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *