در مجموعهی بزرگ و گستردهای مثل شرکت بیمه معلم که با ۸۴ شعبه و بیش از ۱۱۰۰ نیروی انسانی فعالیت میکند، مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی همیشه چالشی جدی بوده است. آقای وحید کارجو، رئیس اداره آموزش این مجموعه، از تجربهاش در مواجهه با این چالشها و راهحلی که انتخاب کردند، میگوید.
پیش از استفاده از نرم افزار مدیریت آموزش «ایده»، مستندسازی دورههای آموزشی بهصورت فیزیکی انجام میشد؛ فرآیندی زمانبر و مستعد خطا که با حجم بالای کارکنان، نگهداری سوابق آموزشی را دشوار کرده بود. به گفتهی آقای کارجو، «ارتباط میان سوابق آموزشی، ارتقا و مسیر شغلی افراد به راحتی قابل پیگیری نبود و این موضوع برای ما یک گلوگاه جدی در توسعه منابع انسانی بود.»
با انتخاب نرم افزار آموزش و یادگیری «ایده»، تحولی بزرگ رخ داد. دیگر نیازی به کاغذبازی و مستندسازی دستی نبود. کارکنان از طریق سامانهی فراگیر، خودشان میتوانند سوابق آموزشیشان را بارگذاری و پیگیری کنند، و واحد آموزش هم به یک بانک اطلاعاتی دقیق و بهروز دسترسی دارد.
اما این فقط آغاز ماجرا بود. مزیت دیگر نرمافزار، پوشش کامل نیازهای آموزش سازمانی بود؛ از نیازسنجی آموزشی و شناسنامه شغلی گرفته تا داشبوردهای مدیریتی و گزارشهای یکپارچه. آقای کارجو میگوید: «ما بررسیهای دقیقی بین نرمافزارهای مختلف داشتیم و در نهایت ایده را بهخاطر کامل بودن پنلها و امکاناتش انتخاب کردیم؛ چون ما را از نیاز به سایر نرمافزارها بینیاز کرد.»
شرکت بیمه معلم با تکیه بر نرمافزار «ایده»، گامی بزرگ در دیجیتالیسازی آموزش برداشته و امروز، مسیر رشد و یادگیری کارکنان در این سازمان، بسیار شفافتر و کارآمدتر شده است.
🎥 برای مشاهده نسخه کامل مصاحبه با آقای وحید کارجو و آشنایی بیشتر با تجربه موفق بیمه معلم، ویدیو از مسیر زیر در دسترس است:
 
				



 
															 
                     
                     
                     
                    