سیستم‌های یکپارچه مدیریت آموزش، آزمون و یادگیری

مهارت‌های نرم (Soft Skills)

مهارت‌های نرم(Soft Skills)

به مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و توانایی‌های شخصی اطلاق می‌شود که به فرد کمک می‌کند تا به‌طور مؤثر با دیگران ارتباط برقرار کند و در محیط‌های اجتماعی و کاری موفق باشد. این مهارت‌ها معمولاً شامل موارد زیر هستند:

  • ارتباطات: توانایی بیان افکار و احساسات به‌طور واضح و مؤثرچه به صورت کلامی و چه غیرکلامی.
  • کار تیمی: توانایی همکاری و کار کردن با دیگران به‌منظور دستیابی به اهداف مشترک.
  • حل مسئله: توانایی شناسایی مشکلات و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای آن‌ها.
  • مدیریت زمان: توانایی برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی وظایف به‌منظور استفاده بهینه از زمان.
  • انعطاف‌پذیری: توانایی سازگاری با تغییرات و شرایط جدید.
  • رهبری: توانایی هدایت و انگیزه دادن به دیگران برای دستیابی به اهداف.
  • هوش هیجانی: توانایی درک و مدیریت احساسات خود و دیگران.
  • تفکر انتقادی: توانایی تحلیل و ارزیابی اطلاعات به‌منظور اتخاذ تصمیمات منطقی.
  • مهارت‌های بین‌فردی: توانایی برقراری ارتباط مؤثر و مثبت با دیگران.
  • خودآگاهی: شناخت نقاط قوت و ضعف خود و توانایی بهبود آن‌ها.

 

نتیجه گیری

جهت پیاده سازی این مهارت ها و تعیین سطح و روش توسعه برای مشاغل سازمان، می توان، با استفاده از نرم افزار مدیریت فرایند آموزش ایده آن ها را در هر شغل دسته بندی، سپس آن ها را سطح بندی و درجه قابل قبول(حد پذیرش هر مهارت) را برای هر مهارت مشخص نمود. همچنین، جهت إحصاء هر مهارت برای شاغلین سازمان می توان، روش های آموزش و یادگیری منتسب را مشخص نمود تا با روش های پیاده سازی و اندازه گیری آن ها، میزان رشد و توسعه و یا عدم رشد و توسعه را سنجید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://ideaco.ir/?p=21756