آیین نگارش و مکاتبات اداری

آیین نگارش و مکاتبات اداری

مکاتبات اداری پیش از هر چیز، وسیله ای ارتباطی در ارتباطات انسانی و ابزار انتقال مفاهیم است، لذا نوشتن نامه نیز همانند ابزارهای زبانی دیگر، وسیله ای است برای بیان منظور و مقصود هر فرد و ارتباط با سایر افراد.

نقش مکاتبات اداری در جریان امور به سرنوشت سازمان از نظر موفقیت یا شکست آن بستگی دارد. بدین معنا که با کوچک ترین اشتباهی در نگارش یک نامه امکان از دست رفتن فرصت و منافع سازمان و یا بیان بهتر یک مطلب و زیبایی نوشتار یا رعایت نکاتی در نوشتار اداری به ارتقای مالی، اداری و معنوی سازمان و کارمند منجر گردد.

شرکت ایده نیز در صدد بوده تا موضوع آیین نگارش و مکاتبات اداری را محور یکی از دوره‌های آموزشی خود قرار دهد و گامی مهم در استانداردسازی مکاتبات اداری و نوشتار رسمی سازمان‌ها برداشته باشد.

مشاهده بخشی از این دوره:

 

مطالب محتوای دوره آموزشی آیین نگارش و مکاتبات اداری دارای سه بخش است که به صورت فصل بندی به شرح زیر قابل مشاهده است:

بخش اول: مکاتبات اداری

o مقدمه
o اهداف آموزش این فصل
o عناصر ارتباط
o انواع ارتباط
o اهمیت مکاتبات اداری
o انواع نامه ها
o انواع نامه های اداری
o اجزای نامه
o مراحل نگارش نامه های اداری
o رعایت سلسله مراتب اداری
o رعایت زمانبندی نامه های اداری
o ابعاد نامه های اداری

بخش دوم: انواع مکاتبات اداری

o انواع مکاتبات اداری
o اهداف آموزشی فصل
o بخشنامه
o تدوین بخشنامه
o انواع بخشنامه
o صورتجلسه
o ارکان صورتجلسه
o دستورالعمل
o انواع دستورالعمل
o احکام اداری
o فرم های اداری

بخش سوم: شیوه نگارش نامه های اداری

o مقدمه
o اهداف آموزشی
o ترکیب واژگان
o انتخاب واژگان
o مشخصات یک نوشته ی خوب
o نشانه گذاری
o آماده کردن نوشته برای ارائه

 

مدت زمان دوره : یک ساعت

معادل : ۸ ساعت دوره حضوری

آزمون : دارد

برگزار کننده : شرکت ایده

جهت برگزاری دوره از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

۳.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

One Reply to “آیین نگارش و مکاتبات اداری”

  1. عالیست
    ممنون ومتشکر از راهنمایی واموزش های جامع وکاملتون
    فقط بنظرم بهتر می شد اگر به همراه توضیحاتتون نمونه ای از نامه ها رو میزاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *