کوچینگ سازمانی

انواع کوچینگ سازمانی

 

کوچینگ سازمانی می تواند انواع مختلفی داشته باشد و رویکردها برای رفع نیازهای هر مشتری سازمانی اصلاح می شوند. گاهی اوقات یک مشارکت مربیگری یک به یک می تواند به یک مدیر اجرایی کمک کند تا نقاط کور را شناسایی کند. از سوی دیگر، تمرکز مربیگری تیم می تواند فرآیندها را بهبود بخشد و بهره وری را افزایش دهد. یک مربی خوب، یا تیمی از مربیان، می تواند به وضوح تشخیص دهد که چه نوع مربیگری برای یک شرکت بهترین است. در اینجا لیستی (غیر جامع) از انواع مختلف کوچینگ سازمانی آمده است:

رابرت کارول – ۹ سپتامبر ۲۰۲۱

مربیگری تیم

شرکت ها بر روی تیم هایی ساخته شده اند که کسب و کار را به جلو می برند و قلب حیاتی هر سازمانی هستند. تیم ها را می توان در کف کارخانه و همچنین در اتاق هیئت مدیره مشاهده کرد. تلاش تیم ها برای کار خوب و با هم هدف نهایی هر تلاش مربیگری سازمانی است. برای تحقق این امر، یک مربی ممکن است نیاز داشته باشد که اعضای تیم را در محیط اصلی خود مشاهده کند، سؤالات سخت بپرسد و اشکالات سیستم را شناسایی کند. پس از تکمیل، مربیان می توانند با این تیم ها برای تقویت نقاط ضعف و به حداکثر رساندن نقاط قوت کار کنند.

مربی اجرایی

کوچینگ اجرایی یا «کوچینگ رهبری» یکی از رایج‌ترین شکل‌های کوچینگ است که در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد. کوچینگ اجرایی به طور سنتی برای رهبران بالقوه بالا، با تمرکز بر توسعه شخصی برای ایجاد تأثیر بالا، محفوظ است. همچنین، این راهی است برای اصلاح رفتارهای محدودکننده شغلی مربی و شناسایی رشد مورد نیاز برای عملکرد در سطوح بالاتر اجرایی. به عنوان بخشی از فرآیند، بسیار مهم است که مربیان با مربی توسعه رهبری مناسب همراه شوند. این می تواند یک فرآیند آزمون و خطا باشد. کوچینگ اجرایی اغلب یک رابطه بلندمدت است که مربیگری و توسعه حرفه ای را ترکیب می کند. با توجه به ماهیت بسیار شخصی کوچینگ، ممکن است لازم باشد یک مربی قبل از ایجاد یک تناسب خوب، چند کوچ را امتحان کند. یک مربی اجرایی مجرب می‌تواند به ایجاد برنامه‌های اقدام هفتگی برای مشتریان و ایجاد سطوح جدیدی از خودآگاهی کمک کند. با یک جفت مناسب، مربی و مربی می توانند کاملا به هم نزدیک شوند و سطوح بالای اعتماد می تواند به سکوی پرشی برای رشد و توسعه تبدیل شود.

مربیگری یکپارچه

زمانی که کوچینگ سازمانی بخشی از یک تلاش آموزشی و آموزشی بزرگتر باشد، به آن کوچینگ یکپارچه می گویند. کارمندان ممکن است در طول فرآیند آموزشی به یک مربی معرفی شوند، اما کوچینگ واقعی تا زمانی که آموزش کامل نشده است شروع نمی شود. پس از آموزش، مربیان با مربیان کار می کنند تا آموزش های دریافتی خود را تقویت کنند و آن را به دنیای واقعی بیاورند. مربیان می توانند مشتریان خود را در مسیر تمرین مهارت های جدید و امتحان رفتارهای جدید در محل کار نگه دارند.

مربیگری آنلاین

حتی قبل از همه‌گیری، مربیگری آنلاین به یک هنجار برای برآورده کردن نیازهای مربیگری در حال رشد سازمان‌ها تبدیل شده بود. کارمندان به کار از راه دور عادت کرده اند ، بنابراین افزودن مربیگری به این ترکیب کار آسانی بود. در واقع، تمام انواع کوچینگ که در بالا مورد بحث قرار گرفت، می توانند در قالب آنلاین نیز ارائه شوند. بدون محدودیت مکان ها یا مناطق زمانی، مشتریان می توانند از طیف گسترده ای از مربیان با مجموعه مهارت های تخصصی بهره مند شوند. همچنین، توانایی تطابق خوب با یک مربی به طور تصاعدی با یک مجموعه جهانی از مربیان گسترش می یابد.

منبع : betterup

۵/۵ - (۱ امتیاز)

One Reply to “انواع کوچینگ سازمانی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *