متوازن

آشنایی با کارت امتیازی متوازن

کارت امتیازی متوازن چیست؟

اصطلاح کارت امتیازی متوازن (BSC) به یک معیار عملکرد مدیریت استراتژیک اشاره دارد که برای شناسایی و بهبود عملکردهای مختلف کسب و کار داخلی و نتایج بیرونی حاصل از آنها استفاده می شود. کارت امتیازی متوازن که برای اندازه‌گیری و ارائه بازخورد به سازمان‌ها استفاده می‌شود، در بین شرکت‌های مختلف رایج می باشد. شما می توانید به عنوان پرسنل شرکت از این اطلاعات برای تصمیم گیری بهتر برای آینده سازمان خود استفاده کنید.

اقلام کلیدی

کارت امتیازی متوازن یک معیار عملکردی است که برای شناسایی، بهبود و کنترل عملکردهای مختلف کسب و کارتان و نتایج حاصل از آن استفاده می شود.

– BSC ها در ابتدا برای شرکت های انتفاعی توسعه داده شدند اما بعداً برای استفاده، توسط سازمان های غیرانتفاعی و دولتی اقتباس شدند.

-کارت امتیازی متوازن شامل اندازه گیری چهار جنبه اصلی کسب و کارتان مانند : یادگیری و رشد، فرآیندهای کسب و کار، مشتریان و امور مالی می باشد.

-BSCها به شرکتتان این اجازه را می دهند تا اطلاعات را در یک گزارش واحد جمع کنند، علاوه بر عملکرد مالی، اطلاعات با کیفیت را در جهت بهبود کارایی ارائه دهند.

بنابراین شما به راحتی می‌توانید عواملی را که مانع عملکرد کسب‌وکار می‌شوند شناسایی کنید و تغییرات استراتژیک را که توسط کارت‌های امتیازی آینده دنبال می‌شوند، ترسیم کنید.

ویژگی های مدل کارت امتیازی متوازن

۱: یادگیری و رشد از طریق بررسی منابع آموزشی و دانش مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. این مرحله به چگونگی جمع‌آوری اطلاعات و نحوه استفاده مؤثر کارکنان شرکتتان از آن اطلاعات برای تبدیل آن به مزیت رقابتی در صنعت می‌پردازد.

۲: فرآیندهای کسب و کار شما با بررسی میزان تولید محصولات، ارزیابی می شوند. مدیریت عملیاتی برای ردیابی شکاف ها، تاخیرها، تنگناها، کمبودها یا ضایعات تحلیل می شود.

۳: داده های مالی مانند فروش، هزینه ها و درآمد برای درک عملکرد مالی استفاده می شود. این معیارهای مالی ممکن است شامل مقادیر دلار، نسبت های مالی، تغییرات بودجه یا اهداف درآمد باشد.

مزایای کارت امتیازی متوازن

اکنون متوجه شدیم که استفاده از کارت امتیازی متوازن مزایای زیادی دارد. برای مثال، BSC به کسب‌وکار شما این اجازه را می‌دهد تا اطلاعات و داده‌ها را در یک گزارش واحد جمع کنید، نه اینکه با چندین ابزار سروکار داشته باشید. این موضوع به مدیریت سازمانتان اجازه می دهد تا در زمان، پول و منابع صرفه جویی کنید.

کارت امتیازها علاوه بر سوابق مالی، بینش ارزشمندی را در مورد خدمات و کیفیت شرکتتان به مدیریت ارائه می دهند. با اندازه گیری تمام این معیارها، مدیران اجرایی شرکتتان قادر به آموزش کارکنان و سایر ذینفعان و ارائه راهنمایی و پشتیبانی از آنها هستند. این به شما اجازه می دهد تا اهداف و اولویت های خود را برای دستیابی به اهداف آینده خود بیان کنید.

یکی دیگر از مزایای کلیدی BSC ها این است که چگونه به شرکت شما کمک می کند تا اتکای خود را به ناکارآمدی در فرآیندهای خود کاهش دهید. به این کار بهینه سازی فرعی گفته می شود. این اغلب منجر به کاهش بهره‌وری می‌شود که می‌تواند منجر به هزینه‌های بالاتر، درآمد کمتر و از بین رفتن نام تجاری شرکت و شهرت آنها شود.

چگونه می توان از کارت امتیازی متوازن استفاده کرد؟

کارت امتیازی متوازن به شرکتتان این اجازه را می‌دهد تا سرمایه فکری خود را به همراه داده‌های مالی خود اندازه‌گیری کنید تا موفقیت‌ها و شکست‌ها را در فرآیندهای داخلی خود تجزیه کنید.

مثال کارت امتیازی متوازن چیست؟

شرکت ها ممکن است از روش های داخلی برای توسعه کارت امتیازی استفاده کنند. به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است نظرسنجی های خدمات مشتری را برای شناسایی موفقیت ها و شکست های محصولات و خدمات خود انجام دهد یا ممکن است شرکت های خارجی را برای انجام کار برای آنها استخدام کند.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *