هوش مصنوعی

ابزارهای آموزشی هوش مصنوعی

در حال حاضر هوش مصنوعی به طرق مختلفی در عرصه آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد از چت‌بات‌هایی که پشتیبانی ۲۴ ساعته از دانش‌آموزان را ارائه می‌کنند تا الگوریتم‌های یادگیری شخصی‌شده‌ای که بر اساس نیازهای هر فراگیر و به صورت شخصی سازی شده طراحی شده‌اند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نیز برای خودکارسازی وظایف اداری مانند درجه‌بندی تکالیف و ارائه بازخورد مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده‌ها برای شناسایی الگوها و بینش‌هایی استفاده می‌شود که می‌تواند به توسعه استراتژی‌ها و سیاست‌های آموزشی جدید کمک کند.

نمونه‌های زیادی از ابزارها و پلتفرم‌های آموزشی و پشتیبانی موفق مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر وجود دارد که در زیر به برخی از محبوب‌ترین‌هایشان اشاره میشود.

ChatGPT

چت جی پی تی می‌تواند با پردازش و تجزیه‌ و تحلیل سریع مقادیر زیادی از داده‌‌ها، کشف اکتشافات جدید، ایجاد فرضیه‌‌ها و غیره، آموزش و حتی تحقیقات دانشگاهی را متحول کند. ChatGPT می‌تواند با ارائه بازخورد و پیشنهاد‌ها به پژوهشگران در نوشتن مقالات کمک کند و حتی بخش‌هایی از متن را تولید کند. علاوه بر این، در حال حاضر از ChatGPT به عنوان ابزاری برای ترجمه نیز استفاده می‌شود. اما فارغ از این‌ها، از چت جی پی تی می‌توان در پردازش های مختلفی مانند خلاصه‌ سازی متن، تجزیه‌ و تحلیل احساسات نیز استفاده کرد. با این‌ حال، توجه به این نکته مهم است که این قابلیت‌ها باید در ارتباط با هوش انسانی مورد استفاده قرار گیرند. چراکه هوش مصنوعی و ChatGPT تنها می‌توانند پیشنهاد‌هایی را برای بهبود و افزایش سرعت کار ارائه دهند و نیز نقش پشتیبان را بازی کنند. بنابراین تصمیم گیری نهایی و مسئولیت نتایج همچنان بر عهده هوش انسانی یا همان محققان، دانش جویان و پژوهشگران خواهد بود.

Duolingo

دولینگو یک برنامه یادگیری زبان است که از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی دروس برای هر کاربر استفاده می‌کند. هوش مصنوعی به کار رفته در این اپلیکیشن، نیازهای هر کاربر را به صورت شخصی تشخیص داده، و تمرینات را بر اساس آن طراحی می‌کند.

ALEKS

آلکس یک پلتفرم یادگیری ریاضی مبتنی بر هوش مصنوعی است که همچون دولینگو ارزیابی‌های تطبیقی و برنامه‌های یادگیری شخصی را ارائه می‌کند.

Coursera

کورسرا یک برنامه آموزش آنلاین است که از هوش مصنوعی برای توصیه دوره‌ها به فراگیران بر اساس علایق و سابقه یادگیری قبلی استفاده می‌کند.

QuestionPro

کوئسشن پرو قابلیت ایجاد نظرسنجی و ارزیابی را تنها در عرض چند ثانیه فراهم می‌آورد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *