afta

مجوز افتا یا گواهی نما چیست؟

از آنجایی که اهمیت تبادل اطلاعات و تامین امنیت زیر ساخت ها در مجموعه فعالیت های شرکت ها و سازمان ها و ارگان های دولتی اهمیت دو چندان دارد و با توجه به تهدیدات امنیتی که در محیط های  اطلاعاتی رخ می‌ دهد بدیهی است کـه استفاده از محصولات، خدمات  دارای صلاحیت خدمات امنیتی سبب افزایش امنیـت شـبکه ملـی می‌ شود و از خسارات احتمالی پیشگیری خواهد کرد. مرکز مدیریت راهبـردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات با فعالیتی مشترک عهده‌ دار تامین و ارزیابی امنیت و ارائه گواهی هستند.

سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اساس اسناد و استراتژی های ملی، مانند سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (سند افتا) به منظور حمایت و گسترش خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور و به‌ کارگیری هرچه بهتر ظرفیت های ملی و توسعه شرکت‌ های متنفذ در ارائه خدمات افتا، اقدام به ارزیابی و صدور پروانه فعالیت در حوزه افتا نموده است.

افتا مخفف عبارت (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) است که به عنوان‌ های مختلف از جمله: مجوز افتا، گواهی ارزیابی نما نیز شناخته می‌شود.

نظام مدیریت امنیت اطلاعات(نما)، در زمینه‌ ایمن سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر تشکیل شده که شامل فعالیت‌ هایی مانند استاندارد های تخصصی امنیت، مدیریت، اعتبار بخشی، صدور پروانه و نظارت برعملکرد سازمان های ارائه ‌کننده خدمات در سطح کشور، رسیدگی به حملات سایبری و فعالیت‌ های بین‌المللی در حوزه امنیت می‌ شود.

«مجوز افتا» سندی راهبردی ملی است که وظایفی را برای وزارتخانه‌ ها و نهاد های ملی کشور در زمینه‌ ایمن‌ سازی «فضای تولید و تبادل اطلاعات»، فراهم آورده است.

شرکت ایده که از سال ها قبل از پیشگامان دریافت گواهی امنیتی افتا برای محصولات نرم افزاری خود بوده، با توجه به احراز صلاحیت به عمل آمده، مجاز به ارایه خدمات محصولات افتا نیز شناخته شده و دارای پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا نیز می باشد.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *