![Gamification](https://ideaco.ir/mag/wp-content/uploads/2021/08/how-to-use-gamification-marketing1611247268879567-min.jpg)
هشت مفهوم اصلی برای ایجاد Gamification
- ایجاد حس حماسی (Epic Meaning & Calling)
- ایجاد حس توسعه و موفقیت کاربران در بازی (Development & Accomplishment in Games)
- ایجاد توانمندسازی خلاقیت در کابران (Empowerment of Creativity & Feedback)
- ایجاد حس مالکیت (Ownership & Possession)
- ایجاد روابط اجتماعی و وابستگی بین کاربران (Social Influence & Relatedness)
- ایجاد حس کمبود و بیصبری در کاربران (Scarcity & Impatience)
- ایجاد اتفاقهای غیر قابل پیش بینی (Unpredictability & Curiosity)
- ایجاد دغدغهی از دست دادن (Loss & Avoidance)
این هشت مفهوم در یک هشت ضلعی به نام Octalysis قرار میگیرند که در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید، خالق این نمودار فردی بهنام Yu-kai Chou پس از ده سال مطالعه روی مباحث بازیسازی به این نمودار رسیده است.
۲ Replies to “هشت مفهوم اصلی برای ایجاد Gamification”