سفر یادگیری

سفر یادگیری

سفر یادگیری چیست؟

اصطلاح سفر یادگیری به یک تجربه یادگیری برنامه ریزی شده اشاره دارد که در طول زمان اتفاق می افتد و شامل جنبه ها و تجربیات مختلف یادگیری با استفاده از تکنیک ها و بسترهای متعدد است. طراحان آموزشی برای شناسایی قالب و روش مناسب یادگیری، یک سفر یادگیری ایجاد می کنند. یک سفر یادگیری با ساختار مناسب می تواند به یادگیرندگان کمک کند تا به اهداف به طور موثر دست یابند، از اجرای یادگیری اطمینان حاصل کنند و تغییر رفتار واقعی را آغاز کنند . این سفر به سبک رهبری، فرهنگ، نیازهای خاص هر سازمان و ترجیحات سطح رهبری یادگیرنده پاسخ می دهد. همچنین مسیر مستقیم تری را برای رسیدن به اهداف یادگیری فراگیران نشان می دهد و نقطه شروع و پیشرفت ساختاری را نشان می دهد تا به آنها کمک کند تا به طور مؤثر به اهداف دست یابند. سازمان‌ها از یک سفر یادگیری کمک می‌کنند تا کارکنان خود را در یک فرآیند آموزشی ساختاریافته هدایت کنند.

چرا سفر یادگیری مهم است؟

یادگیرندگان ساختار ارائه شده توسط سفر یادگیری را بسیار مفید می دانند. روشن می کند که افراد در مرحله بعدی چه کاری باید انجام دهند و چه مقدار زمان باید کنار بگذارند. سطح بالایی از انعطاف پذیری را در مورد مکان و زمان مطالعه ارائه می دهد، همراه با حالت ها و کانال های متعدد برای یادگیری، که به تعبیه سریع و موثر مهارت های ضروری کمک می کند. دانش، مطالعه و توانایی های پژوهشی که فراگیران در فرآیند یادگیری به ارمغان می آورند، سفر یادگیری آنها را تشکیل می دهد. از آنجایی که مربیان در طراحی و ارزیابی آموزش خود نقش دارند، روشی ساختاری را نیز به فراگیران و مربیانی که در حال شکل دادن به این مهم هستند ارائه می دهد. طراحان آموزشی با استفاده از آن یک ماژول یادگیری هماهنگ ایجاد می کنند .

چگونه یک سفر یادگیری ایجاد می شود؟

توجه به چشم انداز یادگیری:  هدف تنها زمانی قابل دستیابی است که فراگیران بدانند چرا این یادگیری ضروری است. تنها در این صورت است که سازمان ها می توانند یک محیط یادگیری سالم را ارتقا دهند .

مزایا را برای کارکنان شرح دهید : یادگیرندگان بزرگسال به طور ذاتی با عزت نفس، تمایل به کیفیت بهتر زندگی، خودسازی و شناخت تشویق می شوند. بنابراین، مربیان باید بر اساس آن یک سفر آموزشی هماهنگ را برنامه ریزی کنند.

از گیمیفیکیشن ، واقعیت مجازی و افزوده، یادگیری مبتنی بر سناریو، و سناریوهای شاخه‌ای مانند یادگیری رسمی همه جانبه استفاده کنید . اثربخشی یادگیری همه جانبه نشان داده شده است با انجام تکالیف طبق برنامه در نتیجه در مقایسه با سایر رویکردهای یادگیری مرسوم ، این سبک آموزشی از احتمال بیشتری برای تولید نتایج موفق برخوردار است. یادگیرندگان غوطه ور همیشه نسبت به یادگیرندگان سنتی توانایی های شناختی خارق العاده تری دارند. آنها مهارت های حل مسئله، حافظه بهتر و کنترل توجه بالاتری را نشان می دهند.

دسترسی کارکنان را به اطلاعات در حین کار فراهم کنید تا در صورت نیاز بدانند به چه چیزی نیاز دارند .

از رویدادهای رسمی با ابزارهای پشتیبانی عملکرد پشتیبانی کنید.

با فراهم کردن فرصت هایی برای تمرین، ابزارهای پیگیری و انتقاد سازنده، یادگیری را تقویت کنید.

یادگیری اجتماعی را ارائه دهید تا یادگیرندگان بتوانند با کسانی که در حال یادگیری و پیشرفت هستند در حین تبادل اطلاعات و تجربیات تعامل داشته باشند. به عنوان یادگیرندگان بزرگسال، آنها در فرآیند یادگیری خود نقش اساسی دارند. آنها در انجام کارهای مورد نیاز برای تسهیل یادگیری و هدایت فرآیند یادگیری بر اساس آنچه فکر می کنند برای موفقیت در کار باید فعال تر باشند. فراگیران حجم بیشتر، کیفیت تجربه و منابع غنی را برای یکدیگر به ارمغان می آورند.

چگونه یک سفر یادگیری آن را پیاده سازی کنیم؟

طراحان آموزشی می توانند آن را به صورت زیر پیاده سازی کنند:

اول، آنها باید سطوح مهارت فعلی کارکنان را بر اساس مدل شایستگی سازمان ارزیابی کنند. یافتن و تمرکز بر شکاف های ضروری مهارت رهبری اولین گام در تشخیص دقیق است.

سپس، یادگیری باید از طریق شبیه‌سازی‌های تجاری مبتنی بر رایانه که برای نیازهای خاص سازمان سفارشی شده است، اعمال و آزمایش شود. تمرین‌های شبیه‌سازی تضمین می‌کنند که مفاهیم آموخته‌شده در طول رویداد یادگیری برای مسائل دنیای واقعی سازمان اعمال می‌شود.

در مرحله بعد، آنها می توانند از ابزارهای پیگیری برای حمایت از ادامه یادگیری با محتوای اضافی، مطالعات موردی و تابلوهای رهبران جامعه برای تشویق یادگیرندگان جدید استفاده کنند. از چندین تکنیک اندازه گیری برای تعیین کمیت اثربخشی برنامه توسعه استعداد استفاده می کند.

مزایای سفر یادگیری
  • به فراگیران کمک می کند تا به درستی حرکت کنند. این به آنها کمک می کند تا به طور مستقل دانش کسب کنند.
  • یک سفر یادگیری هماهنگ ساختار بیشتری را برای یک سیستم یادگیری به ارمغان می آورد. این یک محیط ساختار یافته را فراهم می کند که به حفظ نظم در فرآیند یادگیری کمک می کند.
  • این امکان یادگیری خودگام را برای فراگیران فراهم می کند. این یک تجربه فردی ایجاد می کند. این به فراگیران کمک می‌کند تا دوره‌ها را با سرعت خاص خود، با توجه به نیازهای خود انجام دهند. به فراگیران در انتخاب خود آزادی می دهد.
  • تعریف و پیگیری اهداف را آسان تر می کند. هدفی قابل دستیابی برای فراگیران ایجاد می کند و آنها را برای دستیابی به آن ترغیب می کند.
  • به تسریع اهداف یادگیری و توسعه کارکنان و همچنین سازمان ها کمک می کند.
  • در وقت ادمین صرفه جویی می کند.
  • یک روش بازخورد مداوم را ترویج می کند که هدف سفر را دوباره ارزیابی می کند.
  • یادگیری را به یک فرآیند مستمر تبدیل می کند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *