موانع

نکاتی برای غلبه بر موانع در شغل شما

شما در میانه مسیر شغلی خود هستید و به نظر می رسد همه چیز مرتب و آرام است. شما به طور مداوم به اهداف بزرگ و کوچک خود می رسید. آخرین پروژه ای که روی آن کار می کردید بالاخره تایید شده است. ناگهان به موانعی در جاده شغلی خود برخورد می کنید. چیزی شما را از برداشتن گامی دیگر باز می دارد.

غلبه بر موانع در شغل شما بخشی اجتناب ناپذیر از سفر است. مهم نیست که در چه نقطه ای از زندگی حرفه ای خود قرار دارید، حتماً با موانعی روبرو خواهید شد. برخی از آنها می توانند شما را به عقب برگردانند و یا پیشرفت شما را متوقف کنند. برخی از چالش ها حتی باعث می شود توانایی های خود را زیر سوال ببرید. ممکن است با حجم کاری بیش از حد رو به رو شوید و یا به سادگی در نقشی گیر کرده باشید که با مهارت های شما مطابقت ندارد.

غلبه بر موانع در شغل شما منجر به رشد می شود.

هر مانعی که در شغل خود با آن روبرو هستید، درس ارزشمندی برای آموختن است که بخشی از مسیر رشد و موفقیت شما می باشد. غلبه بر مانع می تواند مهارت های شما را به سطح بعدی برساند و شما را به نسخه بهتری از خود تبدیل کند. در اینجا به چند نکته برای از بین بردن موانع در حرفه شما اشاره می شود:

۱. بر ترس خود غلبه کنید.

ترس بخش عادی از زندگی است که افراد را از انجام کارهایی که ممکن است باعث آسیب شود باز می دارد. اما وقتی با مانعی در مسیر شغلی خود روبرو هستید، برای حل آن به شجاعت نیاز دارید. برای یافتن راه‌حل‌های منطقی، نباید اجازه دهید ترس شما مانع شود. اگر از رویارویی با یک مانع خاص می ترسید، سعی کنید به این فکر کنید که پس از غلبه بر آن چه احساسی خواهید داشت. آیا احساس رضایت خواهید کرد؟ یا آیا احساس آرامش خواهید داشت؟ سعی کنید روی آن احساس تمرکز کنید و اجازه دهید ترس شما را از بین ببرد. تنها راه برای درس گرفتن از چیزی که از سر می گذرانید این است که با آن روبرو شوید.

۲. به مانع به عنوان یک فرصت نگاه کنید.

مغز ما مجموعه ای از اعصاب به نام سیستم فعال کننده شبکه (RAS) دارد. دستورالعمل ها را دریافت می کند و تصمیم می گیرد که کدام یک مفید هستند و کدام یک مفید نیستند. این واقعیت به این معنی است که می توانید ذهن خود را طوری برنامه ریزی کنید که مشکلات را با دید مثبت ببیند. داشتن نگرش مناسب برای غلبه بر موانع در حرفه شما ضروری است. شما همیشه نمی توانید شرایط اطراف خود را کنترل کنید، اما همیشه می توانید نحوه واکنش خود را به آنها کنترل کنید.

۳. از میانبر استفاده نکنید.

ممکن است احساس کنید موانع شغلی که در حال حاضر با آن روبرو هستید باعث عقب افتادن شما شده است. استفاده از یک راه حل سریع می تواند وسوسه انگیز باشد، اما در عین حال می تواند غلط باشد. برای برطرف کردن مانع وقت بگذارید. علل، عوامل اطراف آن و همه راه حل های ممکن را بیابید. برای غلبه بر موانع شغلی بهتر است آرام و مطمئن کار کنید.

۴. همه مسیرهای ممکن را کاوش کنید.

یکی از کلیدهای غلبه بر موانع در مسیر شغلی شما، داشتن ذهنی باز است. ممکن است به حل مشکلات به روش خاصی عادت داشته باشید، اما همیشه برای هر چالشی قابل اجرا نیست. اگر اولین تلاش شما برای حل یک مشکل جواب نداد، به تلاش خود ادامه دهید. دیدگاه خود را گسترده تر کنید و سعی کنید راه های جایگزین برای حل آن فهرست کنید. سعی کنید تا حد امکان از زوایای بیشتری به مانع نگاه کنید.

۵. از دیگران راهنمایی بخواهید.

در حقیقت، برخی از چالش‌ها وجود دارند که رسیدگی به آن‌ها برای یک نفر بسیار دشوار است. در نظر بگیرید که از همکاران یا دوستان خود راهنمایی بخواهید. آنها ممکن است نظرات و دیدگاه های متفاوتی در مورد این موضوع داشته باشند. فقط مطمئن شوید که قبل از درخواست کمک، قبلاً به تنهایی به این موضوع فکر کرده اید.

۶. به خط پایان فکر کنید.

وقتی با یک چالش شغلی دشوار روبرو هستید، ممکن است به راحتی اهداف بلندمدت خود را فراموش کنید. شما باید چشمان خود را به تصویر بزرگتری نگاه دارید. به خود یادآوری کنید که چرا کاری را انجام می دهید. لحظه ای را برای تجسم رسیدن به آن نقطه ای که تلاش می کنید وقت بگذارید. برای تحقق این رویا چه اقداماتی باید انجام دهید؟ اقدامات شما برای غلبه بر موانع در حرفه شما باید با اهداف شما همسو باشد. به همین ترتیب، تمرکز بر رویای خود می تواند به شما کمک کند تا بدون توجه به موانعی که بر سر راه شما قرار می گیرد، انگیزه خود را حفظ کنید.

دفعه بعد که خود را در میانه مسیر شغلی خود می بینید و به یک دست انداز برخورد می کنید، مکث کنید و نفس بکشید. قدم‌ها را یکی پس از دیگری بردارید، و مطمئن باشید که غلبه بر موانع انجام شدنی است.

 

منبع: projectboldlife

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *